49 cm i huvudmått vid 7 månader Vad har era haft `?
lite orolig då det är ganska stort eller ?
lite orolig då det är ganska stort eller ?
Min dotter är 8,5 månad och hade 47 på bvc i tisdags om jag inte minns fel.
idag är min pojk 9 månader och har 51 cm i omkrets på huvudet. men han var oxå 80 cm lång.
vad har era 9 månaders för mått?
Ts: jag vet att detta är en gammal tråd, men hoppas på svar från dig. Hur är det med din son idag? Jag är oxå orolig för min sons stora huvud och söker överallt efter svar. Min son är drygt 7 mån o har 49,7 och läkare har inte hittat ngt med UL. Men det stannar ju liksom aldrig av och det är jättejobbigt :(
42,3 men hon har litet huvud o var inte så stor över lag 7930 tung o 68,3 lång
Idag är min pojk 3,5 år och mår bra och är en snart och normal kille. Inge som helst fel på han . Han har huvudmått 55 cm nu och det passar han bra. Han är väldigt lång oxå. Han är som en 5 åring i längd så han blir nog en stor pojk.
Mammave det var ingen fara alla utan han hade bara lite större huvud. Vissa har små vissa mellan vissa stora utan att det är nåt fel. Så visade det inge på hans utraljud så låter ju det bra . Men känner su oro så sök mer hjälp. Kommer ihåg hur orolig jag var. Nu tänker jag inte på det . Med vänlig hälsning,
Sunshine85: härligt att höra :) Vi fortsätter mäta här, men sist hade det bara växt 6mm på en månad. Han ligger nu på 51,5 (mätt själv dock, ska till bvc på tisd) och är tio månader. Hur var din sons huvud vid tio månader?
Kan skriva måtten fram tills nu så har du lite å jämföra med även om det är normalt om ditt van huvud är mindre eller större men alltid bra att kolla upp när man är orolig . Det skadar aldrig . 9 mån 51 cm 10 mån 51 cm 12 mån 52,3 cm 16 mån 53,5 cm 18 mån 54 cm 2,5 år 55,5 cm
Hur har det gått för er? Är själv orolig för vår dotter på 8 månader.
Min son hade ett huvudomfång på 46 cm vid cirka 7-månaders ålder.
Då var han 75 cm lång och vägde 11,4 kg.
När han föddes hade han ett huvudomfång på 35 cm.
Längd: 54 cm. Vikt: 4450 gram.
Nu är han fyra år och har cirka 52 cm i huvudomfång (möjligen lite större).
Han är 107 cm lång och väger 19 kg.
Själv har jag 56-57 cm i huvudomfång och jag vill minnas att hans pappa har cirka 54-55 cm i huvudomfång.