Hjälp oss att stå ut med den blivande treåringen!
"Man måste älska blivande treåringar" sa en av pedagogerna på sonens förskola för ett tag sen, och jag försöker verkligen men ibland känns det verkligen som om jag helst skulle vilja sätta honom i en snöhög och lämna honom där.
Raseriutbrott och allmän trots är relativt enkelt att hantera. Däremot kom en helt annan grej med trotsen som jag inte väntat mig...Gnällandet. Det gnälls om allt från kläder till dricka till mat...ja, allt! Jag vet att det bara är att härda ut, frågan är bara hur? Vi säger att han är en stor pojke, då kontrar han med "nä, jag är en bebis!"
Vi försöker sluta med tutte men det går inte alls. Han gnäller och grinar efter tutte hela dagarna, och ja, jag erkänner, min son har varit en tuttnisse. Han har inte alltid gått runt med den i munnen men han tycker om sin tutte.
Jag är dessutom gravid, tung och trött och allt går mig på nerverna. Tycker han att han är en bebis bara för att han VET att det kommer en bebis snart, ska vi avvakta med tuttavvänjandet, hur får man honom att sluta gnälla..?
Jag vill ha lite taktikmetoder!