• Melnics mamma

sonen somnar hela tiden

Hej!
    Vi ger vår son ersättning (NAN1) men jag blir så frustrerad på att han somnar halvvägs igenom matningen! Så nu äter han ju mer eller mindre hela tiden känns det som eftersom han inte hinner äta sig mätt innan han somnar!

Är det  någon som har något bra knep för att få dom små att hålla sig vakna hela matningen så dom får i sig sin "ranson" så han kanske kan äta var 3-4 timma ist för varje!!

• Svar på tråden sonen somnar hela tiden
  • allakantralla

Om du ger honom maten när han är nyvaken, så finns det olika tricks för att hålla honom lite mer alert:

Dels kan du killa honom i handflatan och under fötterna.
    Du kan också lyfta upp honom och "rapa" honom (även om inte detta behövs).
    Du kan klä av honom och dig själv tröjan så att ni ligger hud mot hud.

Men ffa: se till att han är nyvaken när du matar honom, håll honom alert genom att stimulera honom när du märker att han börjar slumra till, och gör så några varv. Du kan ta en paus mitt i och tex byta blöja, för att sedan erbjuda lite mer mat. Aktivera honom sedan en liten stund så att han håller sig vaken liiiite liiite till, och somna honom sedan. Sedan börjar du om med alltihop så fort han vaknar igen. 

• Nuno

Håller med allakantralla, men jag märkte på min son som snart är fyra månader
    att när det gick för sakta för honom så somnade han..

Svar på tråden sonen somnar hela tiden