• LabLover

När hade du samlag för första gången efter din vaginala förlossning?

Nyfiken eftersom både åsikter och erfarenheter verkar gå isär

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När hade du samlag för första gången efter din vaginala förlossning?
  • olalajla

8 v tog det nog innan jag vaga. Kandes valdigt skort och konstigt sa vi vanta nagra v till.

• RMM

Efter 6v väntan (tiden för avslag) var det alldeles, alldeles underbart! (Tips: ös på m glidmedel då slemhinnorna är mkt torra & sköra)

• tezz840

det var ca 1 vecka efter, bägge gångerna..

• Lieea

efter nr1: 6 dagar
    efter nr2: 10 dagar (med en nyfödd och nr1 som var 14 mån så han vi inte tidigare..) hehe =)

• Honeyrose

ca 40 dagar, det är det som är i enlighet med islam

• LabLover

Kan det verkligen vara så att så många har samlag så nära inpå? Häftigt, jag fick för mig i en annan tråd att det var något "fel" på mig som hade det

♥ Underbara döttrar födda 2005 & 2008 & BF april 2011 ♥
  • LillaFlingan

MINST 2mån efter 1a förlossningen, det visade sig att jag inte hade läkt riktigt ännu där jag var sydd (inuti), så det gjorde väldigt ont och vi kunde inte slutföra det hela.. Det tog 10mån för smärtan att försvinna....

Med 2a tror jag vi hade sex efter 5-7v,.. minns inte riktigt, ändå var det nu i år ;)
    blev inte sydd med 2a öht, så var liksom inte öm.

Hade avslag i max 3v med båda barnen, och fick mens efter 6v med båda barnen :)

• Hanna 77

6 månader.
    Jag hade en komplicerad förlossning och sprack enormt mycket så läkaren sa tidigast efter 4 månader så att jag skulle hinna läka ordentligt. Det var inte så skönt första gången men efter hand blev det bara bättre och bättre och sen efter ett tag var det skönare och bättre innan graviditeten. Medan vi väntade på att jag skulle läka så hade vi det mysigt på annat sätt än just samlag. Kramar och kyssar och kel är inte heller fel

• Euphoria

Stygn och avslag till trots, 11 dagar efteråt. Nyfikenheten och lusten tog över, och jag trodde innan att vi skulle behöva vara jätteförsiktiga, men var inte öm alls upptäckte jag till min glädje.

• MissGirlie81

Efter ca 6v, då avslaget slutat, testade vi men det gick inte då det gjorde så otroligt ont.. Så efter drygt 2mån blev det men var otroligt skör o så.. Är fortfarande inte riktigt ok än i slemhinnorna, lillan är 7mån.
    Var likadant med nr1, blev bra först då man slutat amma... Fick tillbaka mensen efter 9mån o då var allt som vanligt igen, med ränta;)

• Nippran

Ca 4,5 månad. Jag hade ont innan, men sen slutade jag med knipövningarna och då gick det bra efter bara någon vecka.

Svar på tråden När hade du samlag för första gången efter din vaginala förlossning?