• Linda o Danny

Får ingen ro...

Känner att ja inte får nån ro till att amma så mycke som ja egentligen velat!
    Har en son på 1 ½ år o en på 1 månad.. den store ska aktiveras hela tiden o hans pappa jobbar mycke, antingen på jobbet lr hemma på huset..
    Ja började först me ersättning en gång om dagen men har nu ökat de till 3 gånger, morgon, middag, kväll.. de funkar bra för både mig, min store kille o bebis men ja känner mig usel..  ammar däremellan! O så ammar ja rätt mycke på nätterna, han sover bredvid mig o han äter o snuttar hela nätterna.. bara då ja inte känner press o stress, på nätterna.. fast de hade vatt skönt o sova riktigt nångång me
    Finns de fler??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-08 10:24
    Skrev fel, stora killen e 2 ½

• Svar på tråden Får ingen ro...
  • Linda o Danny

Rädd att mjölken ska sina.. de e ju så behändigt o amma, slippa tänka på flaskor o värma mat när man e borta, o slippa stiga upp mitt i natten o göra mat..

• Snooz

Känn dig inte usel - du ska göra det som funkar bäst för dig och din familj.

• MrsB

Nä inte ska du känna dig usel för du inte vill amma, det bästa är ju att du mår bra och det gör du när du ger ersättning till bebisen...
    Om du är rädd för att mjölken sinar så kan du ju pumpa...isåfall...

Bättre en glad o nöjd mamma än en änglig mamma...

Jag har BARA ammat mina killar ca 1 månad men de har fått ersättning också samtidigt....det mår bra och är friska och krya....idag som 3 åcu 2 åringar...ska vara....

• Linda o Danny

Min första fick ersättning men de va för han inte orkade suga, han va så liten när han föddes, men han mår bra idag o allt e som de ska!
    Ja, ja har pumpat vid några tillfällen, när han fått ersättning o brösten varit fyllda som två kanoner!
    Dessutom sover han mycket bättre, ja me för den delen om han får ersättning precis innan vi går o lägger oss..
    Har bara kört me där här ca en vecka..
    Jo, ja e på mycket bättre humör när ja kan ge båda mina barn den tid de behöver.. får riktigt dåligt samvete när de enda ja säger till min store kille "vänta, mamma ska bara mata bebisen"

• MrsB
    Linda o Danny skrev 2010-12-08 16:19:06 följande:
    får riktigt dåligt samvete när de enda ja säger till min store kille "vänta, mamma ska bara mata bebisen"
    känner igen den meningen efter att vi fick pojk nr 2....

Så e det mycke i början innan man vant sig vid att ha två barn så var de för mig allafall...
    Jag hade nr 1 alltid i sin spjällsäng när jag matade lillemannen sen efterhand fick nr 2 hålla i flaskan och vara med matningarna så han inte kände sig utanför liksom...

Satt alltid i sängen o matade då kunde nr2 också sitta i sängen med oss och vara med...

Har du tätt mellan barnen..??
  • Linda o Danny

1 år o 7 månader e de mellan dom.. han brukar sitta me när ja ammar.. han e me när ja gör allt nästan, byter blöja, klä på honom o badar.. han tycker de e kul o ja tycker de e viktigt att han får känna att han inte e utanför..
    Just de att amingen tar sån tid! Han tycker inte de e roligt o sitta o glo på mig o bebisen i en halvtimme hundra gånger om dagen.. en 2 åring har ingen ro till de..

Svar på tråden Får ingen ro...