• puss

Hantverkare med sjukt barn?

du har  beställt hem hantverkare för att göra nytt kök.
    då ringer han och säger att han blir hemma två dar pga sjukt barn.
    är det ok?

det är tammefan roligt nästan jämt
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hantverkare med sjukt barn?
  • puss
    Selfish Geene skrev 2010-12-18 09:36:25 följande:
    Har jag missförstått frågeställningen?

Betyder alternativet "ok" att man inte bara tycker att det är ok att en hantverkare vabbar, utan även att man tänker skjuta på färdigställandet av tex köket tills hantverkaren vabbat klart?

Jag anser att det såklart är ok att vabba fast man är hantverkare, men jag anlitar i så fall en annan hantverkare för att få jobbet gjort så snabbt som möjligt
    vabningen innebär viss försening, men du har såklart rätt att anlita nån annan.
    up yours
  • Selfish Geene
    puss skrev 2010-12-18 10:57:52 följande:
    vabningen innebär viss försening, men du har såklart rätt att anlita nån annan.
    blir kunderna verkligen sura?
    Oftast kan väl hantverkaren rekommendera någon annan duktig person som kan göra jobbet ifall kunden inte vill vänta med färdigställandet!? 
  • puss
    Selfish Geene skrev 2010-12-18 11:01:35 följande:
    blir kunderna verkligen sura?
    Oftast kan väl hantverkaren rekommendera någon annan duktig person som kan göra jobbet ifall kunden inte vill vänta med färdigställandet!? 
    tydligen enligt denna omrästning blir de inte det....? inte för att den är på nåt vis allvetande. men iaf.
    up yours
  • Selfish Geene
    puss skrev 2010-12-18 11:03:27 följande:
    tydligen enligt denna omrästning blir de inte det....? inte för att den är på nåt vis allvetande. men iaf.
    med tanke på att det är en sajt med inriktning på just familjelivet så kanske man inte ska dra allt för stora växlar på utfallet i omröstningen ;)
    men de flesta måste väl ändå ha förståelse för att man måste ta hand om sina sjuka barn!?

(att en och annan knäppgök blir sur förstår jag, men för mänsklighetens skull hoppas verkligen att de är sällsynta)

• Lorelei

Självklart är det okej att en hantverkare behöver vara hemma med sjuka barn. Varför skulle det inte vara det?! Det är en rättighet man har som förälder och i mina ögon en skyldighet man har mot sina barn. Är man missnöjd med förseningen så får man väl antingen anlita en annan hantverkare, vilket i slutändan förmodligen ändå kommer att leda till försening eftersom det inte är lätt att få tag på någon annan med kort varsel. Eller också får man diskutera ersättning, vilket man borde göra redan när man anlitar hantverkaren och sätter upp kontraktet.

• puss
    Selfish Geene skrev 2010-12-18 11:08:21 följande:
    med tanke på att det är en sajt med inriktning på just familjelivet så kanske man inte ska dra allt för stora växlar på utfallet i omröstningen ;)
    men de flesta måste väl ändå ha förståelse för att man måste ta hand om sina sjuka barn!?

(att en och annan knäppgök blir sur förstår jag, men för mänsklighetens skull hoppas verkligen att de är sällsynta)

är faktiskt överraskad av hur många som INTE blir sura.
    up yours
  • puss
    Lorelei skrev 2010-12-18 11:10:33 följande:
    Självklart är det okej att en hantverkare behöver vara hemma med sjuka barn. Varför skulle det inte vara det?! Det är en rättighet man har som förälder och i mina ögon en skyldighet man har mot sina barn. Är man missnöjd med förseningen så får man väl antingen anlita en annan hantverkare, vilket i slutändan förmodligen ändå kommer att leda till försening eftersom det inte är lätt att få tag på någon annan med kort varsel. Eller också får man diskutera ersättning, vilket man borde göra redan när man anlitar hantverkaren och sätter upp kontraktet.
    precis. och ersättningen drabbar ju hantverkaren, vilket gör att han inte är sådär jättesugen på att vabba öht.
    up yours
  • Fridayyy

Det är ok. Det är ju värre när inte hantverkare kommer annars..när man inte får veta någon anledning. Det är ju inte ofta de kommer exakt den dag de säger.

• puss
    Fridayyy skrev 2010-12-18 11:14:54 följande:
    Det är ok. Det är ju värre när inte hantverkare kommer annars..när man inte får veta någon anledning. Det är ju inte ofta de kommer exakt den dag de säger.
    irritetrande.
    up yours
  • anne h
    puss skrev 2010-12-08 14:43:15 följande:
    du har  beställt hem hantverkare för att göra nytt kök.
    då ringer han och säger att han blir hemma två dar pga sjukt barn.
    är det ok?
    Klart det är ok.
    Han är inte livegen, precis som ingen annan heller är det. -och vänta två dagar? vad är väl det i det stora hela?  
    /anne.h, stolt morsa till fyra absolut perfekta barn ♥
  • puss
    anne h skrev 2010-12-28 21:01:06 följande:
    Klart det är ok.
    Han är inte livegen, precis som ingen annan heller är det. -och vänta två dagar? vad är väl det i det stora hela?  
    ok
    up yours
Svar på tråden Hantverkare med sjukt barn?