Jag tycker man ska gifta sig innan man skaffar barn
Jag kommer antagligen få protester när jag säger detta, men jag tycker att man ska gifta sig innan man skaffar barn. Jag tycker även att man ska vänta med sex tills man har gift sig. Bl a för att sex ju faktiskt egentligen är för att man ska kunna skaffa barn. Sedan tycker jag att enda anledningen till att man ska få skilja sig ska vara om någon blir misshandlad, inte "bara" för att någon har hittat en annan eller inte är kär längre eller något sånt. Nu kommer antagligen vissa att döma ut mig och tänka att jag är en moraltant som inte har någon verklighetsförankring. Så är det inte, en anledning till varför jag kommit fram till detta är att jag läser den ena tråden efter den andra här på FL. Väldigt många handlar om att man har problem med sina barns andra förälder som man inte längre är tillsammans med eller att man funderar på abort eftersom att ens pojkvän kanske kommer att lämna en annars eller andra liknande saker. Dessa saker skulle inte vara aktuella om man först gifte sig, sedan hade sex och skaffade barn och inte skiljde sig sedan. Med andra ord så skulle väldigt många problem kunna undvikas om man gjorde så. Anledningen till att jag har den här tråden i Känsliga Rummet är dels att jag tror att detta verkligen kan vara känsliga ämnen och dels att jag gärna vill vara anonym i och med att det här är åsikter som inte är så accepterade här på FL. Det var lite vad jag tycker, vad tycker ni?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-08 22:30
Många kommenterar saker i stil med att jag verkar vara från en annan tidsålder. Det är jag inte. Jag är inte ens fyrtio än. Så om det bara är det ni har att säga får ni gärna låta bli. Jag ville se hur andra resonerar angående detta, inte höra era förutfattade meningar om någon med åsikter som mina.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-08 23:42
Väldigt många verkar tycka att jag är dum i huvudet eller något. Sådant är inte fallet. Trots att jag säger det kommer ni nog att fortsätta tycka det. Men det är så att jag är kristen och det är jag stolt över. Varför jag inte nämnde det på en gång är för att jag misstänkte att vissa skulle döma ut mig som religiös fanatiker i så fall. Och jag ville komma med några anledningar som även okristna kan hålla med om, innan jag sa att jag är kristen. Det är alltså därför, förutom de anledningar jag redan nämnt, som jag tycker så. Jag tror att Gud har en plan med varje människas liv. Att han älskar alla människor och att ingen är oönskad i Hans ögon. Det finns alltså inga helt oönskade barn och om man följer Guds plan med ens liv så tror jag att man hittar den rätte om det är meningen att man ska gifta sig. Det är mina åsikter och dem står jag för. Jag är fortfarande inte dum i huvudet.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-09 00:27
Nu är det såhär att jag tyvärr måste gå nu. Jag skulle gärna fortsätta svara på alla dessa frågor. Men om det är så att någon är fortsatt intresserad och vill att jag ska svara så kan ni mejla mig på: ungkristen@gmail.com. Det är bara jag som har tillgång dit och jag skapade den precis. Så godnatt! Jesus älskar er allihopa!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-09 17:56
Nu är jag här igen. Jag har läst alla inlägg och vet nästan inte vart jag ska börja. Väldigt många här verkar (mer eller mindre medvetet) misstolka vad jag skriver. Jag försöker inte tvinga någon till något. Jag bara delar med mig av mina åsikter och det är inte mer fel än när ni gör det. Trots att jag inte tycker likadant som många av er så är jag ändå en människa precis som alla andra som skriver här. Jag har inga psykiska störningar eller liknande, bara för att jag inte tycker som många andra. Jag anklagar inte er för att ha psykiska problem eller vara hjärntvättade bara för att jag inte delar era åsikter. Sedan vill jag bara tillägga att jag inte är med i Svenska Kyrkan. Och att jag skriver att sex egentligen faktiskt är för att man ska kunna skaffa barn, betyder inte att jag inte tycker att man kan ha sex inom äktenskapet utan att man gör det för att man vill ha barn. Man kan visst ha sex inom äktenskapet utan att det är för att skaffa barn, men man får vara beredd på att ett barn kan komma till och inte abortera det. Sedan så är det inte så att jag bara sitter här med ett stort pekfinger och är rädd för folk som tycker annorlunda än vad jag tycker. Jag känner många som inte alls lever kristet och inte går jag omkring och dömer dem för det. Jag påpekar det kanske någon gång, men jag går inte runt och maler på om hur fel de gör varje gång jag träffar dem. Jag kommer inte hinna svara på alla inlägg, så om ni verkligen vill ha svar på något så får ni gärna mejla mig.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-10 14:52
Eftersom att vissa fortfarande verkar tro att jag tycker det trots att jag aldrig har skrivit det så: Nej, jag tycker/tror inte att enda anledningen till att man har sex är att man vill ha barn. Däremot så tror jag att det är det den "ursprungliga", eller vad man ska kalla det, anledningen till att sex existerar. Jag tycker att det är helt okej att ha sex inom äktenskapet trots att man inte egentligen vill ha barn just då. Men, som jag sagt tidigare, då får man ändå vara beredd på att ett barn kan bli till och inte abortera det. Ja, jag tycker att abort alltid är fel. Sedan vill jag bara tillägga en sak som jag märkte att jag inte skrivit "här uppe", nämligen att det kan vara okej att skilja sig om den andra är otrogen. Men sedan så är jag inte så säker på att det skulle vara helt lyckat att plötsligt bara sätta upp sådana regler i dagens liberala samhälle. Det skulle nog tvärtom vara ganska misslyckat eftersom att samhället vi lever i idag inte skulle vara "moget" för det. Jag tror att hela samhället skulle behöva förändras om sådana här regler lyckligt skulle kunna införas.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-12 20:52
Eftersom att alla inte har förstått det, så ja användaren "ungkristen" är jag. Jag har för övrigt bara två användare, jag skapade "ungkristen"-användaren för att svara här. Sedan vill jag vara tydlig med att jag tror på Bibeln och att det som står i den är sant och rätt, men för det så tycker jag inte att kyrkor i alla tider alltid gjort rätt. Jag vill även tillägga att nog för att jag antagligen har fått fler förolämpningar sedan jag startade den här tråden än under hela mitt tidigare liv, så tycker jag att det är mycket värre när ni skriver elaka och osanna saker om Gud. Ni undrar om jag vet att det jag skriver om homosexualitet kan få homosexuella att känna sig ledsna, jag undrar om ni förstår att det ni skriver om Gud kan få kristna, och Gud själv, att bli väldigt ledsna.