• Ammi84

Bajslukt

Vet inte riktigt var jag ska placera tråden, men hursomhelst. Vi byter om på sonen i toan och använder blöjhinken Angelcare. Men det luktar ALLTID bajs i toaletten. Jag vädrar ganska ofta (har tack o lov fönster i toan) men det blir liksom svårare att vädra nu i vintertid då toan blir så kall.

Hur gör ni andra för att få bort bajslukten?

• Svar på tråden Bajslukt
  • katten korven

Vi lägger alla bajsblöjjor i hundbajspåsar och knyter ihop, sen direkt ut med dem...

• Ammi84
    katten korven skrev 2010-12-08 22:51:39 följande:
    Vi lägger alla bajsblöjjor i hundbajspåsar och knyter ihop, sen direkt ut med dem...
    Bli det inte mkt spring fram o tillbaka? Vi bor i en lgh...
  • NovemberMommy
    Ammi84 skrev 2010-12-08 22:50:29 följande:
    Vet inte riktigt var jag ska placera tråden, men hursomhelst. Vi byter om på sonen i toan och använder blöjhinken Angelcare. Men det luktar ALLTID bajs i toaletten. Jag vädrar ganska ofta (har tack o lov fönster i toan) men det blir liksom svårare att vädra nu i vintertid då toan blir så kall.

Hur gör ni andra för att få bort bajslukten?
    vi använder också angelcare. fick den med i sån baby box Tungan ute. det luktar inget i vår toa. toan är ganska varm också så det borde väl lukta om de nu ska göra de.
  • Ammi84
    NovemberMommy skrev 2010-12-08 22:57:07 följande:
    vi använder också angelcare. fick den med i sån baby box Tungan ute. det luktar inget i vår toa. toan är ganska varm också så det borde väl lukta om de nu ska göra de.
    jo, fick också den när jag var gravid. kan ju också tillägga att maken hade sönder den där luckan man ser när man öppnar hinken. Trodde inte den var så viktig, men det kanske är just den luckan som hindrar luckan?!
  • NovemberMommy
    Ammi84 skrev 2010-12-08 23:09:42 följande:
    jo, fick också den när jag var gravid. kan ju också tillägga att maken hade sönder den där luckan man ser när man öppnar hinken. Trodde inte den var så viktig, men det kanske är just den luckan som hindrar luckan?!
    det är det nog. för ibland när hinken blir full så stängs den inte riktigt och då luktar det men väldigt lite.
  • katten korven

blir inte mkt spring, han bajsar en gång varann dag :), men testa bajspåse först och angelcaren sen??

Svar på tråden Bajslukt