• MammaDeborah

    Vi med många barn! Fler än fyra, ingen övre gräns!

    Hej!

    Jag känner ibland att jag saknar en grupp för oss som har många barn. Ibland är det ju ganska rörigt att få ihop en vardag när man är många och framför allt är det svårt att ventilera med de som bara har ett eller två barn. Själv har man glömt hur livet med så få barn var och de som inte har så många är mest imponerade över hur man får ihop det. Det ena behöver inte vara jobbigare än det andra.

    Det svåraste, tycker jag, är att hitta vänner som vill umgås med en när man har så stor familj. Jag upplever att man ses som lite "besvärlig".

    Någon mer som jag?

  • Svar på tråden Vi med många barn! Fler än fyra, ingen övre gräns!
  • trållmor
    mamma2004 skrev 2011-03-28 13:26:26 följande:

    Nuså!
    Det är jag som skrivit lite här förut, med nicket "lilla ögat". Nu är det i princip officiellt i familjen och bland de flesta vännerna att vi ska ha en fyra (bara två av mina syskon som inte vet än). Så nu tycker jag att jag kan börja skriva med mitt riktiga nick här så ni får se lite mer vem jag är .
    Magen växer och jag börjar både längta och faktiskt bäva lite för att få nummer fyra, men jag tror det kommer gå superbra!


    Åhh, när är det beräknat? GRATTIS!!!
    Mattis -06, Aliina & Timon -07, Neelah 3/12 -09
  • mamma2004
    trållmor skrev 2011-03-28 17:52:37 följande:
    Åhh, när är det beräknat? GRATTIS!!!
    Tack! Det är beräknat till 19-20 september. Så imorgon går jag in i v. 16.
    Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och Gideon (080206)
  • trållmor
    mamma2004 skrev 2011-03-28 18:10:39 följande:
    Tack! Det är beräknat till 19-20 september. Så imorgon går jag in i v. 16.
    Åhh, min första är född den 13 september. En väldigt fin tid på året att bli född på, om du frågar mig
    Mattis -06, Aliina & Timon -07, Neelah 3/12 -09
  • mamma2004
    trållmor skrev 2011-03-28 18:19:19 följande:
    Åhh, min första är född den 13 september. En väldigt fin tid på året att bli född på, om du frågar mig
    Ja, jag har fått för mig det, sa redan efter jag fått första (då i juni) att September borde vara bäst. Sen har det inte blivit så de andra gångerna. Men nu så
    Tacksam mamma till Jemima (040626), Jonatan (060212) och Gideon (080206)
  • gabrielito

    Men så roligt grattis ååå ja mins när jag väntade 4 såååå skoj!!!grattis!!!

    Nja det går väll så där för oss vi har varit här över 3 veckor nu och jag har nog några dar till tror jag..Hon mår inte sååå bra förtfarande och de här börjar att tära på oss alla..Framförallt killen hemma med ADHD men han e duktig trots allt.Min man går de inte nån nöd på han e ju med i den lokala församlingen, inte jag, så han får all hjälp han behöver av dem ...men men bara hon blir bättre så e detta värt mödan...Har ringt pasientnämden och de tyckte vi skulle gå vidare med allt hoppas jag inte gjort fel tänker ju på alla andra att de inte händer nått annat stakars barn med...hur har ni det då ni alla andra fantastiska mammor??

  • gabrielito





    Eftersom vi bor nästan 20 mil från lassarettet kan bara storasyskonen och pappa komma på helgen och hälsa på sina 2 småsystrar så de blir lördagsmys på lassarettet och massa spring i korridoren men vad ska man göra när ens mamma och syskon varit nästen en månad...suck...
  • trållmor
    gabrielito skrev 2011-04-03 20:34:03 följande:
    Hallå vart tog ni vägen mina vänner?????!!
    Hur går det för er? Har tänkt på er, har det blivit någon operation än?

    Vi har haft fullt upp med epilepsianfall här, så det har varit tunga dagar. Första anfallen iofs på ett halvår, men ändå jobbigt när det sätter igång  
    Mattis -06, Aliina & Timon -07, Neelah 3/12 -09
  • gabrielito
    trållmor skrev 2011-04-04 19:26:12 följande:
    Hur går det för er? Har tänkt på er, har det blivit någon operation än?

    Vi har haft fullt upp med epilepsianfall här, så det har varit tunga dagar. Första anfallen iofs på ett halvår, men ändå jobbigt när det sätter igång  
    Men så jobbit...Fy epelepsi..va hämskt..Hur har ni nu då?

    Nja vi kämpar vidare här på lassarettet...ja du snart frm veckor har vi varit här och jag börjar misströsta men men det går sakta sakta och vi får se men minst 2 veckor till blir det..sen får vi se vad som händer...
  • 7 michelingodingar

    gabrielito:men vad jobbigt för er vad är det som gör att ni måste stanna så länge?

    här flyter det på men friska blir vi visst aldrig i förra veckan tänkte dom skicka 2 åringen på lungröntgen men efter mycket  om och men så valde läk att avvakta har 4 barn till med hosta och förkylning o skit igen. dottern som är 12 ska opereras i slutet på april och första blodprovet som togs inför detta visade förhöjda värden så ner igen och ta om det idag ringde domoch i morgon måste hon ner IGEn för och kolla så hon inte har blodbrist suck säger jag bara!!
    idag var vi på barnhabiliteringen med minsta och till sommaren får vi se om det blir så att han kommer få skenor till benen som stödjer upp honom. sen ska våran 4 åring till ögonmott i slutetpå april får se om det blir någe bestämt om han ska få protes till ena ögat och sen väntar vi fortf på tid till barn med 2 åringen som gått med feber sen dec månad nu

    jaja så är det när man har några barn alltid fullt upp

  • 7 michelingodingar
    trållmor skrev 2011-04-04 19:26:12 följande:
    Hur går det för er? Har tänkt på er, har det blivit någon operation än?

    Vi har haft fullt upp med epilepsianfall här, så det har varit tunga dagar. Första anfallen iofs på ett halvår, men ändå jobbigt när det sätter igång  
    fy vad jobbigt med epanfall hoppas det lugnat ner sig igen!1
  • trållmor

    Det är fortfarande lite småryckigt här. Det som är skönt är att äntligen har förskolan fattat vidden av Timons problem, för nu så har vi samordnat psykiatrin, med bup och socialtjänsten. ALLTID så säger de "barn är ju så olika", istället för att se att Timon har speciella behov. Det är som att han är en i mängden där, och nu äntligen så kanske det sätter lite fart nu när alla andra är inkopplade

    På tisdag ska vi till ögonmottagningen och kolla om Aliina är närsynt, och då ska de även kolla om Timon har någon perceptiosstörning (stavning???).  Skönt att få det gjort också Gabrielito: är ni fortfarande inlagda? Undrar också vad det är som gör att ni är tvungna att vara där så länge? 


    Mattis -06, Aliina & Timon -07, Neelah 3/12 -09
  • Téssera

    Kan jag gå med här?
    4-barnsmamma är jag :) Bor med min man och hans ungar Solig

Svar på tråden Vi med många barn! Fler än fyra, ingen övre gräns!