• Deeli

Hjälp.Orolig och ledsen för vikten.

Hej!
    Jag väntar mitt första barn och har gått upp 15 kg och är i vecka 29. Det börjar kännas i kroppen och senast jag var hos barnmorskan så hade jag gått upp 3 kg på 3-4 veckor! :o

Börjar bli orolig och känner inte att jag har någon kontroll över vikten. Om jag rör mig tex tar promenader så blir magen stenhård och jag får ont i nedre delen av magen. Får gå supersakta. Börjar oxå känna av foglossning vilket inte gör det hela lättare. Har mkt vätska i kroppen och är nästan konstant törstig och kissnödig.
    Har inte fått några tips på hur jag kan få kontroll på vikten eller på vad min konstanta törst kan bero på.Jag fick bara som svar att börja äta nyttigare och dricka mindre. Jag kan ju nämna att jag inte ändrat så mycket på min kost sen jag blev gravid..äter som vanligt.
    Jag frågade min barnmorska om det finns någon risk för barnet om jag inte kan röra mig så mkt och går upp mkt i vikt. Hon sa att om blodtrycket blir för högt kan moderkakan sluta växa!:o
    Var helt förstörd när jag gick från barnmorskemottagningen. Vill byta barnmorska eftersom jag känner att jag inte kan fråga eller få några svar om nåt...men vet inte om d är nån mening....suck va drygt detta är.

Vad ska jag göra? Varför är jag så törstig?

Tacksam för svar /Diana

• Svar på tråden Hjälp.Orolig och ledsen för vikten.
  • BVC Sköterskan

Hej!

Tyvärr är detta inte mitt område. Jag svara hemskt gärna på frågor när din bebis kommit, om allt möjligt som rör barn och familj! Tiden innan är barnmorskornas område.

Jag tycker dock, om du är missnöjd med din relationen till barnmorskan, att du skall överväga att byta om du har möjlighet. Detta är en viktig period i ditt liv, som du kommer minnas länge och väl!

Lycka till!
    MVH Christine 

Svar på tråden Hjälp.Orolig och ledsen för vikten.