• Mellie88

Slänger jag bort mitt liv?

Jag är 22 år och har varit tillsammans med min sambo sen två år tillbaka, första 1½ åren har varit perfekta, jag flyttade 45 mil från allting för att starta om, jag lämnade vänner, familj och släkt men jag har fortfarande kontakt med många. Nu för ca 6 månader sedan har jag börjat fundera på vart tryggheten finns, jag saknar mitt "gamla" jag, jag är en riktig partybrud och vill träffa massor med människor och min sambo är tvärt emot mig, han är världens bästa sambo och jag kan aldrig hitta någon bättre. Jag älskar honom men jag känner att jag saknar mitt gamla liv, där jag bor nu har jag knappt några vänner så det blir mest att sitta hemma och deppa eller tråka men jag blir lätt rastlös då och försöker göra något åt det genom att handla godis osv för att dölja smärtan. Vi köpte i maj en lägenhet tillsammans och allt känns så krångligt, jag VILL flytta hem igen MEN jag vet inte om jag ska det, min sambo kan bara jobba på EN ort eftersom han jobbar med det han gör. Jag vet inte alls hur jag ska göra för det känns som att jag slänger bort så mycket tid på att "bara sitta" här och göra ingenting, så jag frågar nu er om hjälp!!
  • Svar på tråden Slänger jag bort mitt liv?
  • Gerd parterapeuten

Hej!
    Du har gett upp mycket för att bo ihop med din kille. Det har varit en stor omställning att flytta 45 mil, att lämna släkt och vänner och det liv du hade tidigare. Undrar om din sambo förstår hur detta är för dig. Det visar sig också att du och din sambo är väldigt olika och där måste ni hitta kompromisser som blir bra för båda. Att sitta hemma och deppa och tråka kommer inte att göra dig glad i längden. Om du flyttar tillbaka kanske ni kan ha ett förhållande på distans en tid. Varför skulle inte han kunna flytta till dig för att prova det? Det kan vara väldigt nyttigt att testa på något nytt. Om han inte alls kan tänka sig det beror det kanske mer på att han inte vill förändra någonting själv. Man behöver ge och ta i ett förhållande.
    Hälsningar
    Gerd

Svar på tråden Slänger jag bort mitt liv?