Är de rätt att skämta om Iranier, kurder, och jugoslaver?
tycker ni det?
Om ni inte tycker det så varför är de mer rätt att skämta om normän då? det finns ju många norgehistorier.
tycker ni det?
Om ni inte tycker det så varför är de mer rätt att skämta om normän då? det finns ju många norgehistorier.
Skämta kan man väl göra om det mesta, om det är med glimten i ögat och utan att trampa allt för mycket på känsliga tår.
Så - ja. Jag tycker att man kan skämta om iranier, kurder, jugoslaver, svennebananer, norrmän, somalier och liknande. Varför inte?
Ofta är det ett jävla gnäll om det fälls någon kommentar om "mörka utländska" men själv går de runt och snäser "jävla svennebanan", "whitey" "fan din stela svenne, du är så vit så jag bländas" och har sig. Sten i glashus, någon?!
Well, det beror nog på. Tror inte du kan generalisera så grovt som du har gjort. Vilka går runt och snäser "jävla svennebanan" m.m?Jag personligen och många jag känner skulle inte bry oss ett dugg om någon kallade oss för svartskalle, blatte eller mörk utlänning. Det ÄR jag ju...Varför ska jag ta illa upp?! Förstår inte...
Ja, om man gör det med "glimten i ögat" så att säga. Lika väl som att skämta om blondiner, surtanter, gravida kvinnor, svenskar, danskar, utomjordingar etc :P
Allt beror ju på skämtet och på sammanhanget. Även Norge-historier kan ju bli fel om sammanhanget är fel. Men om allt stämmer så kan man nog skämta om det mesta.
Hahahaha Shan Atci-klippet var ju underbart!
"jag vill int-heeee lukt-haaaa"
"Dina bokstäver är latinska. Dina siffror arabiska. Din demokrati är grekisk.Din pizza italiensk. Din kebab är Turkisk. Din alkohol uppfanns av en iranier, och du älskar att åka till Thailand. Din favoritrappare har afrikanskt påbrå, och han den där roliga på TV är kurd. Din landslagskapten är bosnisk. Visst vore livet ............tråkigt utan "invandrare"... Sverigedemokraterna?"