• Babe85

Gravid? Även att man haft mens??

Gud va dumt det måste låta, men jag måste ändå fråga..
    Har en tjej på jobbet som tjatar å tjatar om att ja är gravid, ser gravid ut (hur man nu ser ut när man är det).. Men jag hade mens förra månaden, då ihjälp med primut-nor (eller vad dom heter)
    Har övervikt som jag försöker få ner, för att senare kunna få hjälp av provrörsbefruktning.

Som sagt, jag vet att det låter dumt..
    Men kan man vara gravid trots mens?

• Svar på tråden Gravid? Även att man haft mens??
  • Hjärtefröjd

Jag hade mens (eller snarare nidblödning) i november och plussade en vecka senare. Tyvärr fick vi missfall, men jag fick hur som helst plus i några veckor efter min "mens".

• Babe85

Okej tack för svaret!
    Jag tror nämligen inte själv på det, så jag rådfrågade här inne innan man köper ett test.

Fick du din mens utan hjälp av tabletter?

• Hjärtefröjd
    Babe85 skrev 2010-12-10 10:08:00 följande:
    Okej tack för svaret!
    Jag tror nämligen inte själv på det, så jag rådfrågade här inne innan man köper ett test.

Fick du din mens utan hjälp av tabletter?
    Ja, jag har "vanlig" mens, dock inte så kraftig.
  • lillkorpen

Min mamma hade blödningar (som hon trodde var mens först) under alla sina graviditeter. 4 barn och 3 missfall, totalt, har hon fått. Så jag skulle väl säga att ja, man kan blöda och vara gravid.

• Babe85

Okej.. Då blir det till att köpa ett test i morgon Glad
    men vågar ändå inte hoppas för mycket, med tanke på den situation man lever med..

• solenskinersnart

MIn mamma fick mens när hon var gravid med mina bröder .... vissa kropp är så här .... Hoppas att du är gravid

• Babe85

Hej Hej..
    Tyvär visade testet negativt å i dag kom mensen Rynkar på näsan
    Så nu är det bara att börja om från ruta 1 å köra på när mannen väl är hemma..
    God jul på er!

Svar på tråden Gravid? Även att man haft mens??