• grynet80

fragmin för att bli gravid!

Provar att lägga min tråd här också!!

När jag blev gravid med vårt barn åt jag waran efter ett misslyckat IVF. Jag tog fragmin hela graviditeten och waran efter. De sju månaderna efter graviditeten från det att min mens kommit igång när jag åt waran kom mensen som en klocka och ägglossningen var jätte uppenbar. (jag har aldrig haft det innan).
    Men sen jag slutade men waranen är mensen och äl puts väck! Jag har testat mig så jag är inte gravid.

Kan det finnas samband mellan det? Det känns ju så..
    Har någon fått fragmin för att bli gravid? Sist men inte minst, finns det någon bra själv medicinering, typ barnalbyl??

• Svar på tråden fragmin för att bli gravid!
  • grynet80

Nä, inte riktigt.. Jag ska ju också ta fragmin nästa gång (om) jag blir gravid. Undrar bara om äl & fragmin kan ha något samband.
    Men tack!

• isisisis

Jag har tagit Fragmin hela graviditeten.Detta för att jag haft 5 MF innan.
    Alla behandlingar har misslyckats ända fram till att jag fick Fragmin.Du har jag 2 twins.
    Det är allmänt känt i fertilitetssammanhang "utomlands" och även i Sverige börjar det så smått att behandlas med ASA.
    Även om vi är långt efter.

• grynet80

Så du fick fragmin innan du blev gravid?

• isisisis

Jag fick Fragmin att börja med ca 1 vecka innan äggtransfer.Det tar ca en vecka innan det börjar verka i kroppen.

• grynet80

Tack för att du svarar!
    Fick du ditt fragmin i samband med IVF?
    Känns som mitt waran+ lyckats bli gravid + fått behålla barnet har något samband. Har fått tre mf innan men det är inte utrett varför jag fick dem. Men det är ju konstigt att mensen blev helknas och äl försvann om det inte har något samband eftersom jag inte lever annorlunda.

Vilken klinik gick du på (om det var IVF) och var det de som kände till metoden eller fick du upplysa dem?

• isisisis
    grynet80 skrev 2010-12-10 15:10:54 följande:
    Tack för att du svarar!
    Fick du ditt fragmin i samband med IVF?
    Känns som mitt waran+ lyckats bli gravid + fått behålla barnet har något samband. Har fått tre mf innan men det är inte utrett varför jag fick dem. Men det är ju konstigt att mensen blev helknas och äl försvann om det inte har något samband eftersom jag inte lever annorlunda.

Vilken klinik gick du på (om det var IVF) och var det de som kände till metoden eller fick du upplysa dem?
    Jag hann bli för gammal för fler IVF innan jag kom till Lucinakliniken och sedan Leif Matthiesen på HBG lasarett .
    Han och flera med honom har bevisat att ASA fungerar.
    Ha åker runt i Sverige och övriga världen också och föreläser.
    Likaså Alan Beer är föregångare.
    Det finns hur mycket information om detta att hämta om du googlar

Jag gjorde tilslut äggdonation i Polen,men det krävdes ändå ASA.
    Lättare att få ett överaktivt immunförsvar som älre bla...
    En lång rad olika problem kan avhjälpas med ASA.
    Desutom skydar det mot havandeskapsförgiftning under graviditeten.
  • majsanna

Jag har under mina tre ivf-behandling haft Innohep (liknande som Fragmin). Jag har börjat med dom sprutorna samtidigt som jag börjat med hormonsprutorna. Dessutom har jag ätit Trombyl från ET. Tyvärr har jag inte lyckats bli gravid i alla fall.
    Jag har något som heter kardiolipidantikropppar och lupus antikoagulans och därför tar jag blodförtunnande redan från behandlingsstart.

2010 - Året då jag äntligen blir gravid. langtantillbarn.blogspot.com
  • s016742
    majsanna skrev 2010-12-10 17:34:58 följande:
    Jag har under mina tre ivf-behandling haft Innohep (liknande som Fragmin). Jag har börjat med dom sprutorna samtidigt som jag börjat med hormonsprutorna. Dessutom har jag ätit Trombyl från ET. Tyvärr har jag inte lyckats bli gravid i alla fall.
    Jag har något som heter kardiolipidantikropppar och lupus antikoagulans och därför tar jag blodförtunnande redan från behandlingsstart.
    Jag började med Innohep från den dagen som vi började försöka bli gravida, 8 månader sedan. Fick blodproppar för 8 år sedan, de sa att det berodde på att jag har kardiolipidantikropppar & började med P-piller. Har inte heller lyckats bli gravid ännu.
Svar på tråden fragmin för att bli gravid!