• Klinga81

vad ge svärmor i julklapp?

Jag brukar vara sjukt bra på julklappar och jag älskar vanligtvis att planera vad var och en ska få långt i förväg men med svärmor är det ju hopplöst! I fjol gjorde jag en sjukt seriös delikatesskorg med varor och vin som jag plockade ihop själv. Men vet ni, jag tror liksom inte att hon ens uppskattade det. Hon är typen som snarare dricker sitt lådvin och inte bryr sig om det står NK på påsen... Fattar ni. Man kan inte liksom köpa sig fri genom att bara köpa en dyr bodylotion på NK för hon kommer ändå bara lägga den i en låda och använda sin ICA-lotion. Damn it.  När hon fyllde år köpte jag en fin orkidé eftersom hon älskar dem och så la jag till en fin bok om hur man sköter orkidéer men den har hon inte ens tittat i.

Vad göra, vad köpa?

• Svar på tråden vad ge svärmor i julklapp?
  • Spexig

Har ni barn? I så fall är väl fotobok el almanacka med barnbilder gjutet. Eller inramat foto eller barnteckning.

Men uppenbarligen uppskattar hon inte "tjusiga" saker, så varför försöka ge henne det?

Skulle hon tex gilla biocheckar? Choklad (inte den tjusigaste varianten, då)? Att ni bjuder henne på mat på nån restaurang som hon själv får välja? Presentkort till affär där hon verkligen skulle handla, typ H&M eller nåt? Burk med hemmagjord julgodisar? Nåt gott kaffe, bryggmalet, givetvis så hon kan brygga det i vanliga kannan? Presentkort till shoppingcenter, så hon själv kan välja vilken affär hon vill använda det i? Nån dvd-film ni vet hon gillar?

Svar på tråden vad ge svärmor i julklapp?