• bomullshuve

Moderskapsintyg och havandeskapspenning

Hej på er!

Jag har nu skrivit klart min ansökan om Havandeskapspenning, men då dyker det upp en fråga jag hoppas ni kan hjälpa mig med.
    Man ska ju bifoga moderskapsintyg, ska jag skicka med orginalhandlingen? Ska jag också skicka in moderskapsintyget till inläsningscentralen för föräldrapenningen, alltså två stycken eller räcker det om det åker med i HP ansökan?

Hopas ni förstår vad jag menar. Tacksam för all hjälp jag kan få, annars blir det att ringa FK på måndag.

• Svar på tråden Moderskapsintyg och havandeskapspenning
  • vimsigastemamman

Ta en kopia så att du har en extra hemma. Jag skickade in intyget tillsammans med HP ansökan och det verkar OK.

• bomullshuve
    vimsigastemamman skrev 2010-12-11 19:02:11 följande:
    Ta en kopia så att du har en extra hemma. Jag skickade in intyget tillsammans med HP ansökan och det verkar OK.
    ok, för om man inte söker HP så ska man ju skicka in moderskapsintyget ändå, fast till annan avdelning, men det kan väl ändå inte behövas nu när man skickar med det i HP ansökan...
  • eec82

ett år skickade jag med ansökan i år skickade jag in dem separat å fyllde i att det redan var inskickat. Så skicka du med det i ansökan, räcker med en gång.

Svar på tråden Moderskapsintyg och havandeskapspenning