• Takhiza

Att bada efter en grav. När badade du?

När badade du efter att du fött barn, HEMMA i badkar?
    Pratade med en BM som sa "efter 12v" men jag kan inte åminna mig om att jag väntade så länge med sonen som nu är tre år. Hur gjorde Du? Jag saknar mitt badkar

• Svar på tråden Att bada efter en grav. När badade du?
  • Ana Jessica

Men det är ju så att när dina blödningar efter förlossningen tar slut går det bra att bada :)

• Takhiza
    Ana Jessica skrev 2010-12-11 19:01:43 följande:
    Men det är ju så att när dina blödningar efter förlossningen tar slut går det bra att bada :)
    Mm de trodde jag med men inte enligt BM
    Jag blödde bara 4dagar och sonen är nu 7veckor
  • fru edinge

Jag har varit så jävla korkad o badat typ 2,3 dagar efter fl, vilket har inneburit att jag fått massa problem med flytningar, hemska dofter o dyl.. Lärde mig inte efter första gången, så skulle det bli en trea, hoppas jag att jag står emot badbehäret..

• Takhiza
    fru edinge skrev 2010-12-11 19:04:29 följande:
    Jag har varit så jävla korkad o badat typ 2,3 dagar efter fl, vilket har inneburit att jag fått massa problem med flytningar, hemska dofter o dyl.. Lärde mig inte efter första gången, så skulle det bli en trea, hoppas jag att jag står emot badbehäret..
    undrar om de är samma efter 7veckor? .... hm
  • mina1

Att man inte skall bada har ju med den ökade infektionsrisken i oah med såret i livmodern. Inga basilusker skall vandra dit är tanken.

Så om man är rädd om sin livmoder bör man låta bli ett tag. kallbad ute skall däremot vara mindre riskfyllt, men vem tusan vill bada nu

• eec82

på bb sa de efter avslaget upphört helt. Å vissa innebär det massor av veckor för en del kanse bara tre. Var de de sa till mig då jag åkte hem i onsdags. Förra gången blödde jag bara 8 dagar å badade efter det.

• Takhiza
    eec82 skrev 2010-12-11 19:25:35 följande:
    på bb sa de efter avslaget upphört helt. Å vissa innebär det massor av veckor för en del kanse bara tre. Var de de sa till mig då jag åkte hem i onsdags. Förra gången blödde jag bara 8 dagar å badade efter det.
    Jag blödde som sagt bara i 4dagar och har haft lite "flytningar" efter det men de är också slut nu. Vågar man kanske mysa ned sig i ett bad? :P Käkar just nu penicilin också eftersom jag har halsfluss så de kanske hålla bakterier borta där nere med?
Svar på tråden Att bada efter en grav. När badade du?