Är det okej att låta sin 3-åring sova i samma säng som den nya kvinnan/mannen redan efter knappt 2 månader????
Hej det är så att jag har lämnat min sambo för 1.5 år sedan. Några månader senare har jag träfat en kille som också har barn o vi har varit ihop sedan dess. Min föra sambo visste om det från början, o jag har lovat honom att vi ska ta det lugnt framför barnen. Vi träffas ofta med barnen, men vi sover inte hus varandra när min dotter bor med mig ( vi har varannan vecka…. både min nya o jag har samma veckor). Nu till mitt problem.
Min förra sambo har träffat en tjej för ca 2 månader sedan. Min dotter fick träffa henne o hennes son nästan omgående, o det är roligt, MEN jag fick just reda på att hon sover över med sin sån (som är 5 år) hus mitt ex på vardagarna när det är dagis, o likadant så sover han hus henne med min dotter o kör henne till dagis 70 km på mornarna (inte varige dag ). Jag tycker inte att det är okej, men jag kan inget göra o det gör mig frustrerad. Våran dotter kommer alltid in till mig o till honom också på nätterna, så just därför tycker jag inte att det är okej med det dom håller på med. Hennes son är 5 år (dom leker bra ihop vad jag har förstått ) o då sover min dotter i hans rum på natten o sedan vandrar hon in till mitt ex o hans nya!! Är det okej? Borde man inte vänta lite o lära känna varandra riktigt innan man drar in ett tredje hem i bilden? Jag är absolut inte svartsjuk på deras förhållande, jag valde att lämna honom.
På dagis säger dom att hon måste ha mer gemensamma regler o rutiner , för dom har problem med hennes beteende. Hon är förvirrad o vet inte vad hon vill. Vi får gå på samtal.
Nu har jag hört att dom tom tänker flytta ihop, men då hoppas jag att hon flyttar till våran stad, för jag vill inte låta min dotter pendla 70 km hit o dit varannan vecka. Måste jag tillåta att han skall flytta dit med henne varannan vecka? Tror att det finns lag på att man får flytta max 30 km utan tillstånd, men gäller det även om hon är skriven hus mig o bor där varannan vecka?