• Anonym (Örebro)

Vilken organisation/företag/kommun har Ni som uppdragsgivare?

Jag har länge tänk på att bli familjehem/jourhem och tänker nu ta tag i saken! Jag är lite nyfiken på vilka erfarenheter som finns där ute, både negativa och positiva från olika uppdragsgivare. Jag vet att det slutgiltiga uppdraget kommer från socialtjänsten, men jag vill gärna veta vilka Ni arbetar under. När jag letat runt på nätet hittar jag ett flertal privata organisationer både stora och små, lokala och regionala samt kommunerna själva så klart. Dela gärna med Er som sagt, all information är bra information

• Svar på tråden Vilken organisation/företag/kommun har Ni som uppdragsgivare?
  • Anonym (Örebro)

Vad tråkigt att Ingen vill dela med sig av några erfarenheter...

• mostermaggan

Hej

Vi är familjehem genom ett privat företag som heter Nåjden, de har förstärkt familjehemsvård heter det.
    Detta innebär bland annat att en av föräldrarna finns hemma på heltid och att man har en egen konsult som man kan nå dygnet runt samt har möten med en gång i veckan.

Vi är otroligt nöjda med upplägget, konsulten sköter allt "strul" med soc och liknande och vi kan koncentrera oss på vårt uppdrag.

Svar på tråden Vilken organisation/företag/kommun har Ni som uppdragsgivare?