• Mimosagirl

Problem med sexlivet?

Upplever ni som är inne i adoptionsprocessen att ni har någon form av sexuella problem (exempelvis minskad lust, smärta etc) som ni tänker hör samman med perioder av försök att få barn? Har ni fått frågor om ert sexuella samliv under medgivandeutredningen?

• Svar på tråden Problem med sexlivet?
  • RestoreMe

Jag upplever att vi har ett dåligt sexliv och har haft det redan innan vi seriöst försökte få barn, min parter har inte upplevt det. I och med besked att vi inte kunde få barn, min partner är steril, så minskade ett redan för min del dåligt sexliv till mycket dåligt. Vi fick inga frågor om detta i utredningen, kanske skulle behövts...Det är inte några medicinska orsaker eller fysiska smärtor som minskar vårt sexuella umgänge eller dess kvalitet, det är dåligt helt enkelt.

• Chimamanda

Vi har inga sexuella problem som hänger ihop med barnförsöken. Kanske därför att vi inte hann försöka så hemskt länge innan vi fick beskedet om infertilitet plus att vår metod var heminsemination (min man har svårt med utlösningen). Som tur är har vi aldrig haft några allvarligare problem med olust eller så under någon längre period.

Vi fick frågor i utredningen om hur vi ser på vårt sexliv, om vi tycker det är bra eller inte. Vi svarade båda att det är bra, men att vi båda egentligen önskar att det hände lite oftare. Att det var mer frekvent i början av förhållandet.  Inte märkvärdigare än så.

Svar på tråden Problem med sexlivet?