Hur gammalt var ditt barn när alla mjölktänder tittat fram?
Bara nyfiken
Min son är nämligen 20 månader och har 19 tänder. Tycker det är VÄLDIGT tidigt....
Bara nyfiken
Min son är nämligen 20 månader och har 19 tänder. Tycker det är VÄLDIGT tidigt....
Ni får gärna kommentera om ni har fler barn som fått alla vid olika åldrar!
jag vet inte när man brukar få alla tänderna men min dotter hade 2 tänder fram tills att hon var 1år och vid 14 månader så hade hon fått alla sina 19 tänder.. :)
jag vet inte när man brukar få alla tänderna men min dotter hade 2 tänder fram tills att hon var 1år och vid 14 månader så hade hon fått alla sina 19 tänder.. :)
Jag har en som som snart fyller 2 och han har endast 11 tänder...
våran äldsta är 19mån o har 17 tänder (dvs 1 av 3årständerna har kommit, väntar på de 3 andra, han fick sin allra första tand vid 4mån).
Oj vad mycket tänder alla har..min 20 månaders har bara 9 st men hon fick visserligen sina första för bara 4 mån sen.
3 av 4 barn har fått sina 20 tänder innan 2 år. Röstade på 22-24 månader då alla varit runt 22 månader när dom sista kommit igenom.
Fjärde har 2 tänder (fick dom vid 5 månader) och 4 på väg (är 7 månader nu) så jag gissar att han också kommer ha alla innan 2 år.
Sonen hade alla sina mjölktänder när han var 18 månader, då fick han sina första två när han var 5 månader.
Hon hade alla på 2-årskollen hos tandläkaren, då kunde man se att det inte var allt för länge sen den sista hörntanden hade brutit igenom så typ 23 månader.
Vid 14,5 månad så hade hon alla mjölktänder, hon fick sin första tand vid 7 mån sen ploppade dom fram, alltid två åt gången