Vi som söker havandeskapspenning innan BF!
Var lite nyfiken på hur det går för alla som söker havandeskapspenning? Vad jobbar ni med? Har ni fått det beviljat eller inte?
Själv jobbar jag som frisör och vi får alltid havandeskapsp. 2 månader innan. Magen är i vägen så vi når inte fram till kunden, har ingen tid att sätta oss ner under dagen och kan ej byta arbetsställning!
Jag ska skicka in mina papper snart, men har en på jobbet som ska ha 2 v innan mig. Hon blev ej beviljad havandeskap, men ska ompröva det. Har aldrig varit några problem i vårat yrke och hon fick förra gången hon var gravid. Har dom blivit hårdare nu eller? Chefen kan och vill inte ha oss kvar den sista tiden för hon vet att vi inte orkar eller kan utföra vårat arbete som vi ska och är det kunder kan vi inte bara gå och sätta oss och ta rast utan det är bara att jobba tills kunderna tar slut.. Kanske kan sitta i någon verkningstid när man har en färgkund men hinns inte med särskillt ofta.
Har många haft problem att få det beviljat? Så konstigt att någon ska få och någon inte när det är på samma arbetsplats?
vad ska man skriva för att verkligen få igenom det?