Vill vara engagerad men får inte..
Hur gör man när man som sambo efter två år ej får medverka i "bonus dotterns" uppvisningar, matcher etc, där även exet kan vara. Hur får man dottern att se det som normalt att jag och hennes pappa kan vara på samma ställe som hennes mamma. Vi kommer jätte bra överens när hon är hos oss och hon vill att vi gör saker tillsammans. Jag känner mig så utanför när jag och mina barn aldrig blir tillfrågad att vara med på saker hon gör som hennes pappa går på. Jag och mina barn ser det som naturligt att dom är med oss på allt.
Är det fel att vilja få en förändring ?Jag tror hon känner att mamman inte vill ha oss där, är det rätt att mamman ska få styra? Jag vill ju inte heller att dottern ska må dåligt, men det här tär på min o sambons relation.
Ena stunden känns det som jag bara är egoistisk samtidigt som jag kan bli arg på mamman som också är egoistisk som inte kan få dottern att känna att vi gärna får vara med. Hon ser ju upp till mina döttrar och skulle säkert vilja "visa upp sig " för dom. Gud vad det är svårt, jag är livrädd att hon ska utsättas för diskissioner som gör att hon kommer i ett läge där hon får dåligt samvete och kanske inte ens vill komma till oss.
Kan någon ge nåt råd??