• Anonym

Vi skattebetalare har ju betalat för moskéerna...

..är jag då välkommen där inne? Får jag bara gå dit en dag och titta hur det ser ut?

• Svar på tråden Vi skattebetalare har ju betalat för moskéerna...
  • Anonym

Klart du får gå in i en moske sen har väl inte vi skattebetalare pröjsat så mycke för moskeer i sverige

• puss

vi betalar för sjukvården, får jag springa in och titta på en operation?
    eller klämma på några dagisfröknar?

det är tammefan roligt nästan jämt
  • MassiiMotoo
    puss skrev 2010-12-14 14:49:33 följande:
    vi betalar för sjukvården, får jag springa in och titta på en operation?
    eller klämma på några dagisfröknar?
    Fats det är väl ändå inte riiiktigt samma sak väl...?
    jag menar i en vanlig kyrka är vem som helst välkommen, varför ska man inte få gå in i en moské? Man får väl respektera att de kanske har ritualer man har innan man går in som kanske bära slöja om jag inte har fel..
  • TrailerTrash
    MassiiMotoo skrev 2010-12-14 14:52:32 följande:
    jag menar i en vanlig kyrka är vem som helst välkommen, varför ska man inte få gå in i en moské? Man får väl respektera att de kanske har ritualer man har innan man går in som kanske bära slöja om jag inte har fel..
    Har du blivit förbjuden att besöka en moske?

Jag har ofta varit inne i en moske..
  • puss
    MassiiMotoo skrev 2010-12-14 14:52:32 följande:
    frågan är precis lika dum. att man ska ha rättigheter "bara för att det är skattepengar". vissa saker är till för vissa, andra saker är till för alla.
    man kan inte kräva att ha rätt till allt bara för att det är skattepengar.
  • Dr Mupp

Jag trodde det var församlingarna som betalade moskeerna. Iaf är det så här. Inga av kommunens skattepengar har gått till att bekosta moskebyggen.

Uaf får alla komma in i mosken om de vill, men de kan ha speciella krav på klädsel.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Anonym
    Anonym skrev 2010-12-14 14:47:23 följande:
    Klart du får gå in i en moske sen har väl inte vi skattebetalare pröjsat så mycke för moskeer i sverige
    Okej förlåt, trodde pengarna kom därifrån. Men då vet jag att det inte är så.
  • Anonym

det får du väl ts, det är inget som hindrar dig. Har också vart i moské, i Jordanien.fick ta på mig slöja. Jag bryr mgi inte om jag betalar till moskéer, tycker varje individ har rätt att utöva sin religion. Vi måste inse att vi lever i en globaliserad värld och att det finns andra människor från andra länder runt omkring en

• puss

ts är du intresserad av islam?

• Anonym

Församlingarna brukar samla in pengar+att mycke pengar kommer från Dubai och andra rikta länder..

• Anonym
    puss skrev 2010-12-14 14:58:29 följande:
    ts är du intresserad av islam?
    Nej det är jag inte, bara av hur det ser ut där inne....
  • puss
    Anonym skrev 2010-12-14 15:00:43 följande:
    Nej det är jag inte, bara av hur det ser ut där inne....
    ok, bara att gå dit alltså!
  • puss

du är säkert välkommen, även om den nu INTE är betald med skattepengar.

• Nesss

När en moskée byggdes i närheten av där jag bodde förut fick alla i området en inbjudan för att se hur de ser ut invändigt.. så det ska nog inte vara några problem om du vill ta dej en kik

• MassiiMotoo
    puss skrev 2010-12-14 14:55:57 följande:
    frågan är precis lika dum. att man ska ha rättigheter "bara för att det är skattepengar". vissa saker är till för vissa, andra saker är till för alla.
    man kan inte kräva att ha rätt till allt bara för att det är skattepengar.
    nej nej jag förstår..
    TrailerTrash skrev 2010-12-14 14:54:17 följande:
    Har du blivit förbjuden att besöka en moske?

Jag har ofta varit inne i en moske..
    Nej men har förstått att man ska? ha en slöja jag vet inte hur det är idag iaf, men för några år sen ficxk jag för mig att det var så
Svar på tråden Vi skattebetalare har ju betalat för moskéerna...