• Svar på tråden Förälder som kysser sina barn
  • 7 små apor

Helt sjukt att han blev dömd till böter.
    Han är ju bara en kärleksfull far. Tror säkerligen att mamman är en mycket bitter x-fru,

• Plutteli

Om han nu faktiskt som barnen säger tungkyste dem tycker jag att domen var HELT riktig!

• Bulldozer

Tungkyss eller Pruttkyss.... är väl i alla fall inte samma  sak eller?
    Eller kan det vara en egen individueltl tillåten bedömningsfråga...
    Och så medias vinklande som vanligt, fakta för en händelse kommer ju aldrig fram!
    En part bara som intervjuas och hörs och efter det så sanninghets bedöms en HEL historia...suck

• Reglementet

Han stoppade alltså in sin tunga i sina barns mun?

*Kommersiellt budskap*
  • lennartsdotter

Det verkar råda tveksamheter kring vad som verkligen har hänt här. Har barnen koll på vad en tungkyss är?

Men visst, har han gett tunga tycker jag att det är rätt. Om det handlar om bus eller bara pussar är det mer än beklagligt att han dömdes.

• Mad as snow

Man får väl utgå från att det finns orsaker till den här domen och att det fanns fog att tro att han faktiskt kört in tungan i munnen på sina barn. I det fallet ser jag inga konstigheter med det hela, han ska dömas för sexuellt ofredande. 

• Afrodisiac

Intressanta reflektioner. Någon som generellt vill diskutera själva fenomenet, istället för domen? Är bara nyfiken...

• Mad as snow
    Afrodisiac skrev 2010-12-16 15:11:56 följande:
    Intressanta reflektioner. Någon som generellt vill diskutera själva fenomenet, istället för domen? Är bara nyfiken...
    Jag tänker att tungkyssar i vår kultur är något man gör i ett erotiskt syfte och inte bara för att visa att man tycker om någon. Det känns väldigt fel att göra detta med sina barn. Nu räknar jag inte in de tungkyssar som faller sig naturligt från riktigt små barn, när de med vidöppen mun träffar sina föräldrars öppna munnar. Utan alltså en förälder som aktivt tungkysser sina barn. Det känns minst sagt gränslöst.
  • Red Velvet
    7 små apor skrev 2010-12-16 01:47:59 följande:
    Helt sjukt att han blev dömd till böter.
    Han är ju bara en kärleksfull far. Tror säkerligen att mamman är en mycket bitter x-fru,
    Jag tycker det är mer sjukt att en förälder kysser sina barn med tungan. (Utgår från att barnen talat sanning).
  • Plutteli
    Mad as snow skrev 2010-12-16 16:59:46 följande:
    Jag tänker att tungkyssar i vår kultur är något man gör i ett erotiskt syfte och inte bara för att visa att man tycker om någon. Det känns väldigt fel att göra detta med sina barn. Nu räknar jag inte in de tungkyssar som faller sig naturligt från riktigt små barn, när de med vidöppen mun träffar sina föräldrars öppna munnar. Utan alltså en förälder som aktivt tungkysser sina barn. Det känns minst sagt gränslöst.
    Finns det någon kultur där man tungkysser bara i vänskapligt/kärleksfullt syfte utan att det är minsta erotik i det hela?
    Jag upplever det som att just tungkyssar oavsett kultur är något som är väldigt förknippat med sexualitet och sex, således blir det ju helgalet om en förälder tungkysser sitt barn.
  • Mad as snow
    Plutteli skrev 2010-12-16 17:03:53 följande:
    Finns det någon kultur där man tungkysser bara i vänskapligt/kärleksfullt syfte utan att det är minsta erotik i det hela?
    Jag upplever det som att just tungkyssar oavsett kultur är något som är väldigt förknippat med sexualitet och sex, således blir det ju helgalet om en förälder tungkysser sitt barn.
    Jag vet inte om det finns någon sådan kultur. Men ja, det är helgalet med en förälder som tungkysser sitt barn.
  • Afrodisiac

Tack för era reflektioner. Faller detta under incest, eller måste det till fler handlingar?

• view
    Afrodisiac skrev 2010-12-16 18:24:08 följande:
    Tack för era reflektioner. Faller detta under incest, eller måste det till fler handlingar?
    om det är sant så är det incest nästa steng är ju ännu mer intima grejor....
  • Här och nu

Min son krävde att få ge mig tungkyssar då han var 3 år.

• Här och nu
    Plutteli skrev 2010-12-16 01:52:35 följande:
    Om han nu faktiskt som barnen säger tungkyste dem tycker jag att domen var HELT riktig!
    Om tungan var inne i barnens munnar så ja. Annars om barnen var med på pruttkyssar nej.
  • Här och nu
    Här och nu skrev 2011-02-06 23:05:49 följande:

Min son krävde att få ge mig tungkyssar då han var 3 år.

Vilket jag inte tillät för att jag inte ville det, men annars hade han kunnat få göra det en o annan gång.
Svar på tråden Förälder som kysser sina barn