• rims

När detta normalt? Magen spökar.hjälp

Hejsan. visste inte vart jag skulle lägga denna tråd.Hoppas den ligger bra här :)

Jag börjar fundera lite på vad som händer med mej. Jag har pco och har därför haft upp till 65 dagar mellan min menser, hela detta år, den hoppar alltså vanligtvis över en månad. 

Månaden mellan Okt-Nov när ja misstänkte jag kanske hade äl så tempade jag mej varje morgon. detta för jag vanligtvis aldrig vet när jag får mens och tänkte att när tempen sjunker så ska jag få mens. (vilket stämde). Men det som inte stämde var att det gick ca 30-31 dagar mellan menserna. 
    Jag fick mensen på tisdagen(30Nov) och på fredag-lördag började den lugna ner sej och tunna ut. Som jag ibland kan bli runt mens så blev jag väldigt dålig i magen. På lördag eftermiddag får jag sååååå ont i sidan av magen, Det känns som jag har jätte ont i njurarna, jag kunde knappt prata så ont gjorde det. Jag var påväg att be sambon köra mig till akuten när de gick över, Men då var det som att mensen började om lite. De kom väldigt mkt blod igen och de va rödbrunt.  de höll i sig ca 1-2 dagar. 

Efter detta hade jag känningar i "lillmagen" från och till. i en vecka. Skulle vilja säga att jag hade ont i äggstocksområdet. eftersom jag haft känningar har ja tänkt att de kanske är en  äl och började på nytt att tempa. Men tempen låg på mitt vanliga 36.7 till igår då den sjukt till 36.3. Igår kväll när jag skulle gå på toa så hängde det som genomskinliga trådar mellan trosan och mej. Jag var genomblöt. Tog fingret och de var väldigt kletigt. Och jag har igen blivit väldigt orolig och dålig i magen. 
    Vad är de som händer? är de bara en släng av dålig mage och äl som spökar på en gång? 
    Känner inte igen att jag ska gå och ha molvärk till och från i 2 v efter mens.

kan till lägga att en vecka efter jag hade så ont i magen så var jag trög i magen och väldigt nyvaken. men jag tyckte de såg ut som min avföring var svart, Detta bara en dag.

tack om jag får svar. 

• Svar på tråden När detta normalt? Magen spökar.hjälp
  • rims

Såg nu att detta inte är ditt område. Men de fanns ingen kategori som hette "fråga barnmorskan" eller liknande. inte vad jag kunde se. Ni kanske tagit bort det,

• BVC Sköterskan

Hej!

...Tyvärr är detta inte mitt område, som du redan märkt Flört 

Vad jag vet är barnmorskorna tillbaka i januari, står på en post-it om du går in på fråga experterna! Ring barnmorskemottagning eller gyn-mottagning, dom kanske kan hjälpa dig. 

MVH Christine 

Svar på tråden När detta normalt? Magen spökar.hjälp