När går ni hem, ni som har kontorsjobb?
Alltså inför förlossningen. Tar ni ut FP eller semester eller hur gör ni?
Alltså inför förlossningen. Tar ni ut FP eller semester eller hur gör ni?
Min plan är att arbeta heltid till veckan innan. Har BF den 12/3 och tänkte alltså arbeta till den 4/3 men de som jag nämner detta för tycker att jag är lite väl optimistik.
Har också tänkt då att ta semester fram till förlossning.
Själv?
Jag hade BF 23/1 och gick hem den 22/1 det gick jättebra och jag hade bara klättrat på väggarna om jag hade gått hemma. Jag gick över tiden men hade det satt igång hade det ju bara varit att gå hem.
Har BF 11/1 och jobbar till nästa onsdag, alltså 22/12. Hade en massa sparad semester som jag tar mellan alla röda dagar tills pojken är född :)
Jag har BF 24/3 och tänkte jobba till 4 mars, alltså cirka 3 veckor innan BF. Ska nog ta ut mina semesterdagar som jag har sparade och sedan gå på FP.
Men sen vet man ju inte om man orkar hela vägen.
Jag har bf 17/2. Just nu är jag halvtidssjukskriven pga foglossning o ryggont. Fr.o.m. Torsdag 23/12 är jag sjukskriven på heltid. Kommer vara hemma ca 7 v innan bf.
Jag har BF 1/3 och planerar att ta semester två veckor innan, från den 14/2. Men inget är hugget i sten.
Jag har en förhoppning om att kunna jobba till 1/6 men vi får se. Med min son var jag sjukskriven på slutet p.g.a. hotande förtidsbörd och jag hade jätteont i ryggen också. Tycker det är trist att gå hemma länge innan så jag vill helst inte det.
Jag har visserligen inte kontorsjobb, men inget så tungt att jag kan få hp. Jag tänkte ta semester från 7 mars. Har bf 10 april. Kan nog bli tungt att jobba heltid sista tiden annars.
Jag tänker jobba så länge det bara går.. om man inte har ont dvs.
Förmodligen går jag ca 1 vecka innan BF.
Jag har "Mutterschutz" med full lön sex veckor innan bf (bor i Tyskland). Tar tva veckors semester innan det, sa gar hem helt i v. 32 ungefär. Är i v. 16 nu och kommer fram till dess att arbeta ungefär fyra dagar i veckan - allt med full lön da jag har sparad semester, övertidstimmar och ny semster som maste förbrukas. Känns rätt lyxigt!
Fyradagarsveckorna anpassar jag dock efer hur mycket det är att göra, kan bli tre dagar en vecka och fem en annan beroende pa belastning, om en kollega är pa semester etc
Jag tog semester tre veckor innan BF.
Jag har BF 22/3 och min förhoppning är att arbeta fram till 2½ vecka innan, 4/3. Sen får man se hur man mår. jag tar ut de semesterdagar jag har kvar.
Med första barnet gick jag hem två veckor innan, hade inställningen att jag skulle jobba så länge som möjligt. Nu är det andra barnet och jag kommer att gå hem 3.5 veckor innan, vill verkligen unna mig att vila upp mig. Jag sov inte som en kung sista veckorna direkt och jag vill kunna sova lite på dagarna när sonen är på förskolan om jag vill det, surfa i lugn och ro, ta en lunch med kompisar på stan osv. Lyxa lite innan jag blir bunden av en spädis för ett år framöver. Jag tar semester och sen resten föräldradagar.
Jag har jobbat in i det sista vid mina två första graviditeter. Första dottern är född i v. 38 (född en onsdag och jag jobbade på tisdagen) och andra i v. 39 (född på en söndag). Planerar att jobba till BF även den här gången. Ev. tar jag semester de sista dagarna och slutar jobba i samband med påskhelgen.
Har BF 29/3 och har planerat att ta ut dom sista semester dagarna från förra året från och med den 17/3.Alltså går jag hem 12 dagar innan.Har ett lätt kontorsjobb men det känns skönt att hinna vila upp sig innan det är dags.
Har bf 13/2 och tanken var att jobba till månadsskiftet jan/feb.
Nu gick jag och bröt fotleden i mitten på november så jag har varit sjukskriven sedan dess. Börjar jag jobba halvtid den 10e januari och tänker nog jobba så länge jag bara kan.
4 timmar om dagen känns lagom och jag är sååååå less på att vara hemma. Har ju inte kunnat göra någonting alls på 6 veckor så att börja jobba igen är något jag verkligen ser fram emot.
Jag planerade att ta semester 1-3 dagar i veckan de sista 4 veckorna innan BF, så att jag skulle jobba kortare veckor och hinna vila, men sonen föddes en månad förtidigt så jag jobbade heltid tills vattnet gick.