• BrunoBus

Bälteskudde med rygg, vilken???

Hej!

Vi skulle vilja köpa en bälteskudde med rygg.

Vilken rekommenderar du??? Skriv gärna pris med :)

Ser fram emot många tips ;)

♥ Maxx 20090409 ♥ Amalia 20100515 ♥
  • Svar på tråden Bälteskudde med rygg, vilken???
  • Finesse

Till nåt av dina barn, eller julklapp eller till dig själv?

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • ÅzaLu

vi har en acta graco, vilklen vi är nöjda med... kostar runt tusenlappen

• BrunoBus

Julklapp till mig själv så klart.. ;)

• Finesse
    BrunoBus skrev 2010-12-16 15:44:52 följande:
    Julklapp till mig själv så klart.. ;)
    Ja.. det var det mest självklara jag kunde komma fram till eftersom båda dina barn är bebisar så ska ju inte stolen användas till nån av dom.
  • BrunoBus

Men det kan ju finnas fler barn i familjen... Jag var bara ute efter tips..

• BrunoBus
    ÅzaLu skrev 2010-12-16 15:38:05 följande:
    vi har en acta graco, vilklen vi är nöjda med... kostar runt tusenlappen
    Vilken sort? Har hört att vissa är klumpigare än andra..??
  • Finesse
    BrunoBus skrev 2010-12-16 15:50:56 följande:
    Men det kan ju finnas fler barn i familjen... Jag var bara ute efter tips..
    Det var därför jag frågade om det var dina barn.. man vill helst inte tipsa om nånting som inte är bra..

För att ett barn ska kunna sitta lagligt i en bältestol ska dom väga 15 kg, minst..

Sen finns det en massa olika stolar.. Akta Graco Rally Sport, Britax Adventure, Britax Kid plus, Besafe Izi up, Brio Caro.. osv.. Det bästa är ju att åka å titta hur just det barnet som ska sitta i stolen sitter.. det är samma som med en bakåtvänd stol.. vissa stolar passar bättre i just din bil med just det barnet i.. osv..

Tänk på att stolen inte ska vara alltför tung.. och att den har bra sidoskydd..
  • BrunoBus

Jag vet vilken vikt som gäller, vill som sagt ha tips. sen kan jag sortera själv! Detta mer moralkakor är bara tråkigt när man ber om lite tips...  Det slutar alltid med att ingen annan går in och skriver.. :(

• ÅzaLu
    BrunoBus skrev 2010-12-16 15:51:37 följande:
    Vilken sort? Har hört att vissa är klumpigare än andra..??
    Acta graco rally sport... den är smidig...

men ditt barn måste ha fyllt fyra år o väga minst 15 kg=)
  • Finesse
    BrunoBus skrev 2010-12-16 15:58:07 följande:
    Jag vet vilken vikt som gäller, vill som sagt ha tips. sen kan jag sortera själv! Detta mer moralkakor är bara tråkigt när man ber om lite tips...  Det slutar alltid med att ingen annan går in och skriver.. :(
    Moralkakor.. på din sida står det bara om dina barn.. vissa tror att en 2-3 åring kan sitta framåtvänd.. hade det handlat om en 4-5 åring kan man kanske kalla det för moralkakor.. men inte för ett barn som är 1 år och 8 månader..

Jag har skrivit om en massa stolar.. men tipset är att åka å testa själv i DIN bil.. eller i den bil som just detta barn ska åka i..

När min dotter är tillräckligt stor för att sitta framåtvänd blir det kanske en britax Adventure eftersom den har bra sidoskydd och är lätt.. Var först ute efter en kid fix men efter att ha pratat med chefen på VTI så har jag uteslutet den stolen då han förklarade det negativa med isofix på en bältestol.
  • Kina79
    Finesse skrev 2010-12-16 16:02:02 följande:
    Moralkakor.. på din sida står det bara om dina barn.. vissa tror att en 2-3 åring kan sitta framåtvänd.. hade det handlat om en 4-5 åring kan man kanske kalla det för moralkakor.. men inte för ett barn som är 1 år och 8 månader..

Jag har skrivit om en massa stolar.. men tipset är att åka å testa själv i DIN bil.. eller i den bil som just detta barn ska åka i..

När min dotter är tillräckligt stor för att sitta framåtvänd blir det kanske en britax Adventure eftersom den har bra sidoskydd och är lätt.. Var först ute efter en kid fix men efter att ha pratat med chefen på VTI så har jag uteslutet den stolen då han förklarade det negativa med isofix på en bältestol.
    Som Finesse skrev så är det bästa att testa i den bil den ska sitta. Ska det få plats fler bilbarnstolar bredvid?
    När vi skulle köpa så var det viktigaste att den var smal, eftersom den skulle få plats tillsammans med ett babyskydd och en bakåtvänd stol i baksätet. Då köpte vi en Britax Adventure. Nackdelen med den är att bälteshållaren vid nackstödet är ganska kass och bältet halkar ur titt som tätt. Fördelen är att den har bra sidoskydd och är superlätt.
    När vi sedan behövde ytterligare en så blev  det en Akta Graco Rallysport, eftersom bältet stannar kvar i deras superklämma och den har horn som gjorde att bältet hamnade mkt bättre på tjejen som behövde den. Nackdelen är att den inte har så mkt sidoskydd.

Adventuren köpte jag på kampanj för 795 (ord tror jag var 1295)
    Rallysporten köptes till ord pris: 1295
Svar på tråden Bälteskudde med rygg, vilken???