Råd för en kämpande ensam singel mamma
Hej!
Jag har ett jätte stort problem som jag skulle behöva lite hjälp med. iaf råd.
Jag har en dotter på 3 år fick henne när jag var 19 (22 idag)
Själv är jag adopterad ifrån Los Angeles. Min biologiska mamma var också ung när hon fick mig och valde därför att adoptera bort mig för att hon inte hade ekonomi och gick i skola. Det trodde jag iaf. Jag har levt hela mitt liv i tro att hon adopterade bort mig för hon ville mitt bästa. Därför när jag själv blev gravid ( vilket inte var planerat) så tänkte jag att jag skulle göra det som min biologiska mamma inte kunde göra för mig. Behålla mitt barn och ge henne ett bra liv.
Jag jobbar nu heltid som flygvärdinna (obehagliga arbetestider) så jag är beronde av mina barnomsorgen. Och det känns ju inge roligt inte kunna ge min dotter den tid jag önskar att jag kunde, Tyvärr bir jag i ett litet samhälle så att ens ha ett fast jobb är ju inte vanligt.
Men efter min dotter föddes så bestälmmde jag mig för att söka upp min biologiska mamma för att få lite mer perpektiv på var jag kommer ifrån och kanske att hon kunde beräta lite om sig själv och jag hoppades att hon skulle bli stolt av att höra att jag har en underbar dotter som jag skulle göra allt för. Till min största besvikelse någonsin så när jag väl fick kontakt med henne så var hon jätte kall och vill inte ha varken mig eller min dotterr att göra . Och har bett mig att sluta höra av mig och att jag var bara ett stort misstag. I själva verket enligt hennes religon så är inte abort ett val så därför behöll hon mig. Hela mitt liv har jag levt i fel tro att hon ville mitt bästa men egentligen så ville hon inte alls det.
Detta har tagit hårt på mig, efersom jag har ju levt upp till henne och försökt göra något gott utav det. Men hela min värld rasade när jag fick veta detta. Och efter det så har min eget självförtroende som mamma bara blivet sämre och sämre och ibland känner jag mig helt oduglig som mamma även fast jag verklige försöker göra mitt bästa.
Nu tänker jag bara att min dotter förtjänar en bättre mamma. hur ska jag kunna jobba mig tillbaka till min starka tro att! Det här SKA jag klara!??