• betterthanme

Hur mycket får en barnflicka "uppfostra"?

Hej alla föräldrar!

Jag jobbar som barnflicka till två underbara killar sedan ett halvår tillbaka och har nu en fråga till er.

Det är nämligen så att lillkillen (nyss fyllt 4) är otroligt bortskämd. Får han inte sin vilja igenom blir det skrik och gråt och ligga på golvet och sparka. Föräldrarna ger alltid med sig och låter honom få som han vill för att slippa tjaffset. Detta gör dock att storebror hamnar mycket i skymundan och lillkillen tror ju att han alltid kan få som han vill.

Jag orkar inte med detta beteende och försöker sätta gränser. Kan t.ex. handla om att han inte får äta kakor före middagen, inte får titta på tv flera timmar i sträck, inte får gå och lägga sig utan att borsta tänderna, inte får ta storebrors leksaker. Helt normala saker enligt mig, men det har hänt att hans mamma blivit irriterad när jag säger nej till hennes son. Hon tycker attt vill han ha en kaka precis före middagen så får han det.

Hur känner ni som är föräldrar? Skulle ni bli irriterade om er barnflicka (om ni hade någon) försökte sätta gränser för ert barn? Jag vet att det inte är mitt jobb att göra det men när jag har ansvar för barnen borde jag väl få handskas med dem lite på mitt eget sätt? 

Kan tilläga att jag annars kommer väldigt bra överrens med barnen men det är alla dessa utbrott jag inte orkar med.  

• Svar på tråden Hur mycket får en barnflicka "uppfostra"?
  • Jezamine

Det får du fråga deras föräldrar om kanske

Jag är INTE avstängd
  • LilaRos

Föräldrarna och barnfllickan ska sitta ner tillsammans och komma fram till villka regler det är som gäller. Olika regler beroende på vem det är som är hemma fungerar ju inte.

• linjes

Jag uppfostrar mina barn,hade jag haft en barnflicka så hade hon varit där för att ta hand om barnen när jag inte kan och köra enligt mina regler och uppfostran....

• Simsonen