Skulle du kunna tänka dig en manlig gynekolog?
Motivera gärna era val!
Motivera gärna era val!
Ja har haft det också, men jag föredrar kvinnor!
För mig spelar inte kön på gyn någon roll så länge de vet hur mitt kön ska/bör fungera.
Har bara träffat manliga gynekologer och de har alla varit jätteduktiga och trevliga människor. Förstår inte hur könet på ens läkare kan spela roll.
För mig är situationen lika pinsam/förnedrande/okul oavsett om det är en man eller kvinna som "gräver" mellan benen på mig, så det kvittar egentligen. Men visst.. Lite mindre jobbigt blir det ju om det är en kvinnlig eller manlig gynekolog som utför undersökningen.
Jag vill ha en gynekolog som vet vad denne sysslar med, har personen ifråga en examen så bryr jag mig inte om denna heter Per eller Pera :)
Har varit för många gånger hos gynokolger (mf och blödning under graviditet) Och träffat både manliga och kvinliga och det har ingen större betydelse fast det var lite jobbigt tyckte jag när en skitsnygg ca 27årig manlig gynokolog skulle undersöka mig
Prioriterar kunskap och erfarenhet före kön!
När jag gått till gynekolog så har det varit samma manliga och jag tycker han var bättre på det han gjorde än de kvinnliga barnmorskor jag varit till. Han var helt enkelt mer försikt och orsakade mindre smärta. För mig har det noll betydelse om personen är manlig eller kvinnlig då jag går dit för att de ska göra sitt jobb och ingenting annat, jag tänker öht inte in något annat i det.
Jag kan tänka mig en duktig gynekolog, kvinna eller man. Men helst inte en ung snygging!
Jag har bara haft kvinnliga gynekologer, förutom en manlig operationsläkare då jag opererades för cellförändringar...
Jag säger till om det är så att jag får en manlig gynekolog...vill ha en kvinnlig för att det känns mest "bekvämt" och för att hon är kvinna och vet vad man pratar om.
Tycker inte det spelar ngn roll.
Har mest fått manliga gynekologer....
helt ok för mig.