• ciccir

australien??? se hit!!!

HEJ ! :)

Jag har lite olika mål med den här tråden. Det är nämligen så att jag och min man funderar på att flytta tillbaka till Sydney, Australien där vi bodde under 2008. Nu har vi fått reda på att jag är gravid och då blir ju genast många saker lite mer komplicerade. Vi funderar fortfarande på att flytta :)

Det jag undrar över är bland annat följande:
    - Någon som har erfarenhet av att föda barn i Australien (ingen förälder är medborgare där)?
    - Någon som har erfarenhet av att föda barn både i Sverige och i Australien? Skillnader? Fördelar/nackdelar?
    - Någon som NU (eller snart) bor i/runt Sydney och är gravid/nyligen fått barn och vill följas åt?? Glad

Fler frågor och tankar dyker säkert upp vart efter.

Hoppas på många svar nu!! :)

• Svar på tråden australien??? se hit!!!
  • Esydney

hej! Jag bor i Sydney sedan 3 ar tillbaka och ar gravid (forsta barnet) i 19e veckan. Hor garna av dig om du flyttar hit eller har nagra fragor. Glad 

• annbom

Lägger den här tråden i mina favoriter eftersom vi troligtvis flyttar till Sydney i september och jag kommer att vara hemma med barn

Tygblöjeblogg annbom.blogspot.com/
  • Pippinio

Hej!

Jag bor i Sydney! Och ska valkomna andra barnet om ca 6 veckor.

Jag har aldirg fott barn i Sverige, men min erfarenhet av att vara gravid/forlosas har har varit mycket bra! Jag ar inte svensk medborgare och har valt att ga genom public system bada mina graviditeter.

Svarar garna pa fragor!

• Pippinio
    Esydney skrev 2010-12-20 02:00:22 följande:
    hej! Jag bor i Sydney sedan 3 ar tillbaka och ar gravid (forsta barnet) i 19e veckan. Hor garna av dig om du flyttar hit eller har nagra fragor. Glad 
    Vart i Sydney bor du?
  • Esydney

Hej! Hittade denna gamla tråd som jag tänkte återuppväcka. Jag bor i Sydney med son och sambo och träffar gärna andra svenskar att hänga med! Är just nu föräldraledig så tar gärna en kaffe/går på promenader etc.

Svar på tråden australien??? se hit!!!