Föräldrapenning vid flera anställningar?
Jag har lite funderingar kring hur min föräldrapenning kommer beräknas då jag har flera olika anställningar... Enligt vissa forum och information beräknas det på din inkomst inte 6 månader före BF utan 6 månader innan det. Vilket skulle vara det perfekta för mig. Beräknad förlossning för mitt barn är 2 Maj 2011.
Jag arbetar för närvarande heltid inom psykiatrin, där anställningen går ut sista december (blev anställd på långvikariat sedan Februari 2010).
Sedan Dec 2009 arbetar jag deltid på Pressbyrån ochhar gjort sedan dess. Kommer även ha kvar den anställningen under min föräldraledighet.
Dessutom har jag sedan Juni 2009 arbetat som timvikarie på Huddinge sjukhus på psykiatriska avdelningar, vilket jag gjorde fram till Augusti 2010 då jag inte längre kan arbeta pga risken för våld på avdelningen. min anställning finns dock kvar men får ej ut någon lön.
Min fråga är då, kommer samtliga anställningars inkomst att räknas med eller måste jag välja ut ur dessa? Hur går man tillväga? Har givetvis skickat in moderskapsintyg och nu fått papper tillbaka från Försäkringskassan att lämna till arbetgivaren, vilket fick mig att undra hur och åt vilken arbetsgivare?