• mamma9905

Nappflaska med bröstkänsla – Tommee Tippee, vart kan man köpa den?

Hörde att Tommee Tippee är bra till de som har ammat länge (3-6 månader), men nu har jag funderat att testa den eftersom min son vägrar ta den vanliga flaskan med ersättning. Hur går det för Er andra som har Tommee Tippee flaskan? Alltså ni har ammat länge?

• Svar på tråden Nappflaska med bröstkänsla – Tommee Tippee, vart kan man köpa den?
  • t0va

Finns på babyland och babyproffsen, jag ammade visserligen bara 4 dagar och sonen tog även de vanliga flaskorna först, men med denna så gick det bättre. Vi hade med oss en sådan till BB. Idag när han är 4 månader så har han svårt för andra flaskor, verkar inte vara samma sätt att suga så har man ammat länge tror jag det kan fungera bra med den flaskan. 

• Bambusa

barnenshus har ja sett med, köpte 2st där  på kampanj när ja va gravid.. användes nån gång när ja hade pumpat bara.. ammade i 10mån, så ganska länge iaf.. även om ja hade velat längre..

• Lumo

Vi har de flaskorna o älskar dem. Bäst är att de är stora o vår 2åring är numer en storätare av välling. Dessutom är det jättepraktiskt med breda flaskor som är lätta att diska o som blir rena i diskmaskin. Napparma är av jållbart gummi känns det som, lite tjockare än de där tunna i höga flaskor som hela tiden tuggas sönder. Sugmässigt sätt är de åxå bra då de reglerar "baksuget" är inte heller svåra att greppa trots att de är breda. Finns även olika nappstorlekar. Bisfenolfria med.

Trots att de är dyra är jag supernöjd. Ångrar att jag snålade på dem från start o köpte dåliga flaskor som man retar sig på då de bara går sönder o napparna går sönder. Köp 4 st så man slipper diska ihjäl sig...

Låter som värsta reklampelaren... Hehe...

• mamma9905

Va bra då jag ska testa den flaskan, ska nog kolla den på babyproffsen i morgon. Hoppas att min son gillar den flaskan. Så han kan börja äta ersättning om jag ska på nån kort ärende typ...som pappan kan ta över.

• MatildaAn

Vi har Tommie tippe och Dr Browns nappplaska. Jag anser att Dr brown är suverän! Går inte att jämnföra med T.t.

Köp dr Brown, dyrare iofs men så mycket bättre. Själva nappen åker in i T.t.

Mitt tips:)

• Bambusa
    MatildaAn skrev 2010-12-18 21:58:38 följande:
    Vi har Tommie tippe och Dr Browns nappplaska. Jag anser att Dr brown är suverän! Går inte att jämnföra med T.t.

Köp dr Brown, dyrare iofs men så mycket bättre. Själva nappen åker in i T.t.

Mitt tips:)
    fast om man vill amma med är de nog mkt bättre me t t.. dom är mest lik ett bröst..
  • MatildaAn

Jag helammar men ger henne utpumpad bröstmjölk(!) när vi är i stan osv och då har alla rekomenderar , BVCsköterskor, Br Brown. Givetvis liknar bröstet mer bröstet, man är ju inte korkad. Men om man VILL ge flaska så säger dom att Dr Brown är det som liknat bröstet mest!!

• MatildaAn

Du har nog inte testat båda flaskorna eller talat med folk som arbetar med det, dvs vårdpersonal.
    T.t 's napp åker in hela tiden i flaskan, så hon tappar greppet. Jag vet inte hur dina bröstvårtor fungerar, men mina bröstvårtor åker inte in i bröstet när hon suger.

Det är min erfarenhet och jag använder, liksom mina vänner, bara Dr Brown och vi ammar!!

:)

• t0va
    MatildaAn skrev 2010-12-19 08:56:09 följande:
    Du har nog inte testat båda flaskorna eller talat med folk som arbetar med det, dvs vårdpersonal.
    T.t 's napp åker in hela tiden i flaskan, så hon tappar greppet. Jag vet inte hur dina bröstvårtor fungerar, men mina bröstvårtor åker inte in i bröstet när hon suger.

Det är min erfarenhet och jag använder, liksom mina vänner, bara Dr Brown och vi ammar!!

:)
    men vad har ni då för modell, vi har kört med den i 4 månader och den har aldrig åkt in. Vårdpersonal här rekomenderar TT, så det skiljer nog sig åt mellan ställe till ställe. När de såg att i hade med den till BB fick vi höra att vi hade den där flaskan som är så bra. 

Sen kan det skilja sig åt mellan barnen också vad som fungerar.  
  • Bambusa

våran tt har heller aldrig nappen åkt in på.. vi har desutom två.. hade en utlånad till en annan helammad bebis, och den funkade kanonbra för dom med!

• lovemybaby

Min flicka ratade alla flaskor utom  tt, var helnöjd med den.

• t0va

Enda problemet vi har haft nu på 4månader är att ena pipen inte ville, var hålet som var fel, men det var fabriksfel. Annars har det fungerat superbra, är så smidigt med stor öppning också så man kan fixa ordning utan att spilla en massa pulver. 

• Lumo

Vi har 4 flaskor o har testat olika napphål. Inga av dem har åkt in... Beror kanske mer på barnet.

Svar på tråden Nappflaska med bröstkänsla – Tommee Tippee, vart kan man köpa den?