förlossning
vart nånstans födde du ditt barn(du som bor i stockholm) och vad tyckte du om personalen som fanns med på din förlossning?
vad tyckte du om förlossningen?..vatt det som du hade planerat?..../monika
vart nånstans födde du ditt barn(du som bor i stockholm) och vad tyckte du om personalen som fanns med på din förlossning?
vad tyckte du om förlossningen?..vatt det som du hade planerat?..../monika
Inte I Stockholm visserligen, men inom Stockholms Landsting och en del blir hänvisade dit - Södertälje Sjukhus. Helt fantastisk personal måste jag säga, jag var verkligen supernöjd. Eller VI var supernöjda ska jag säga. Kände mig trygg, hörd och fick bra med pepp och stöd från både barnmorska och undersköterska.
Jag har fött båda mina barn på KS i Solna och nu senaste gången hade jag en helt fantastisk barnmorska och undersköterska. Även personalen som jobbade under min första förlossning var bra.
De lyssnade på mig och var bra på att kommunicera och föreslå olika lösningar. Att jag upplevde personalen som fantastiskt andra gången kan bero på att jag upplevde hela förlossningen som mycket lättare och mer positiv än första gången.
Jag hade inte planerat någon av förlossningarna speciellt mycket, första gången pga att jag inte visste vad som väntade och andra gången så tänkte jag att det blir väl ungefär som första men där bedrog jag mig. Den var inte helt annorlunda, men tillräckligt för att inte vara vad jag väntade mig.
Men nej, det blev inte riktigt som jag hade planerat, men det var helt och hållet pga mig själv. Jag hade tänkt att jag skulle röra mig mycket t ex, men när jag väl hade lagt mig ner i sängen så ville jag aldrig resa på mig. Men även där fick jag bra peppning från personalen som såg till att jag i alla fall kom upp och rörde på mig litegrann. I slutändan blev det dock en väldigt bra förlossning tycker jag, trots att jag fick krysta i nästan tre timmar.