• tyrathequeen

Vad kan man köpa till en morfar som är ca 85 år i julklapp?

Vad kan man köpa till en morfar som är ca 85 år i julklapp? Har haft lite funderingar hit och dit, men inte kommit fram till något och det börjar bli bråttom. Han är nykterist, diabetiker och har det mesta redan. Ska tilläggas att jag inte har så mycket pengar heller, så helst något under hundra.

• Svar på tråden Vad kan man köpa till en morfar som är ca 85 år i julklapp?
  • puss

en bra biografi eller självbiografi.  dag hammarskijöld, kanske.

up yours
  • Enjoy life

Rama in ett fint foto av dig själv och baka kakor och ge i en vacker burk.

• Erin

Ett julkort där du skriver att du hälsar på honom i januari eller ringer, eller hjälper honom med något praktiskt. Man har inget intresse av prylar när man är äldre... Eller också köper du något praktiskt som han har svårt att komma åt att handla själv, typ mjuka paket som innehåller kläder.

• puss

en elektrisk filt. böcker. doftljus. massage. gåstavar. broddar.
    det finns ju massor av saker som är bra att ha.

up yours
  • Gaytjej

Min morfar är snart 89 och till honom brukar jag köpa sånt som han använder dagligen men som han kanske inte förnyar i första taget - pyamas, pikétröjor, sängkläder eller en uppsättning badlakan-handduk-gästhandduk. Någon slips har han fått då och då också och det har varit mycket uppskattat (morfar är spelar bridge varje vecka och är ute och partajar med sina pensionärspolar stup i kvarten..).

• tyrathequeen

Tack för svar! Glad
    Kanske blir det något ätbart eller någon "bra att ha"-sak. Grejen är bara att jag vet inte riktigt vad han har, han har så mycket grejer som han aldrig använder. Ett foto på mig vore nog lite konstigt, i så fall på mig och mina syskon och ev våra kusiner. Men jag vet inte riktigt hur jag skulle fixa det, jag har ingen färgskrivare. Tips? Obestämd Är ju inte så långt kvar till jul nu. Att jag skulle ge honom en "check" på att jag skulle komma och hjälpa honom med något vore nog ingen bra idé då han bor ca 50 mil ifrån oss. Flört

• far

Tycker han om korsord och har synen i behåll? En korsordstidning, ett fint förstoringsglas i foderal. En varm och mysig morgonrock. Racksockar. Mössa och halsduk.

Svar på tråden Vad kan man köpa till en morfar som är ca 85 år i julklapp?