• Bebis sugen

Pergotimekur start den 22/12. Någon som vill följas åt?

Ska ta min tredje kur pergotime med start den 22/12.
    Denna gång är det trippelkur.
    Hoppas det är någon mer som vill följas åt fram till förhoppningsvis äl och graviditet.

• Svar på tråden Pergotimekur start den 22/12. Någon som vill följas åt?
  • Lovesmammi

Nej vad tråkigt Bebis sugen. Hoppas att sprutorna fungerar bättre för dig.
    Hur går det för er andra?

• emau88

Hejsan tjejer!

Tänkte att jag kanske kunde få hänga mer er här i er tråd? =)

Jag o Sambon har försökt få barn sen augusti -09 och enligt vår utredning så har jag egen ägglossning (dock väldigt oregelbunden och det ena progesteronprovet var väldigt lågt) och sambons spermie var också bra!
    Idag fick jag mens och ska börja äta pergotime på söndag, och jag har stora förhoppningar!

Går ni allihopa på VUL under tiden ni äter pergotime?
    Jag frågade en barnmorska om jag med kommer få tid till det, men hon sa att man gör det bara när man tar sputorna.. så funkar det iaf i mitt landsting! Lite synd för jag hade gärna velat ha koll på om eller hur många äggblåsor som är mogna.. även fast jag gärna vill ha barn vill jag inte gärna bli som "octo-mum" med åttlingar Tyst

Lycka till nu alla!

• Bebis sugen
    emau88 skrev 2011-01-05 21:26:08 följande:
    Hejsan tjejer!

Tänkte att jag kanske kunde få hänga mer er här i er tråd? =)

Jag o Sambon har försökt få barn sen augusti -09 och enligt vår utredning så har jag egen ägglossning (dock väldigt oregelbunden och det ena progesteronprovet var väldigt lågt) och sambons spermie var också bra!
    Idag fick jag mens och ska börja äta pergotime på söndag, och jag har stora förhoppningar!

Går ni allihopa på VUL under tiden ni äter pergotime?
    Jag frågade en barnmorska om jag med kommer få tid till det, men hon sa att man gör det bara när man tar sputorna.. så funkar det iaf i mitt landsting! Lite synd för jag hade gärna velat ha koll på om eller hur många äggblåsor som är mogna.. även fast jag gärna vill ha barn vill jag inte gärna bli som "octo-mum" med åttlingar Tyst

Lycka till nu alla!
    Välkommen till tråden!

Jag gör vul 1 gång per cykel, gjorde inte det för några år sedan när jag också åt pergotime.
    Men det verkar vara olika för vilket landsting som du skriver.

Låter lovande för dig som har egen äl trots att den är oregelbunden. Jag har ingen funerande cykel alls
    :(  Dessutom får jag ingen effekt av pergotime denna gång.

Är det 1 tablett du ska börja ta i 5 dagar?
  • Lovesmammi

Välkommen emau!

Jag har gjort vul nu under min första kur och ska även gå och lämna blodprov på måndag för att kolla så att jag har haft ägglossning.
    Men  mitt landsting hade precis börjat med det för att undvika att alldeles för många ägg blir mogna.
    Jag har heller ingen äl alls trots regelbunden mens.

• Frugan79

Hej hej, tänkte också hänga på i er lilla tråd Jag och mannen har försökt få barn i snart 3 år. Har ingen mens utan har fått äta primolut-nor innan jag påbörjat mina pergo-kurer. Har kört två kurer med 1 resp 2 tabletter men inga mogna äggblåsor än så länge Nu har jag precis fått recept på Metformin som jag ska äta i 2 v utan några andra tabletter därefter ska jag parallellt äta en kur med primolut-nor och därefter pergotime 2 tabletter. Hoppas, hoppas så att det ska funka den här gången.

Ang. Metforminet, är det någon som har erfarenhet av att ta det? Hinner kroppen ställa om sig på enbart de två veckor som jag ska äta Metforminet innan jag börjar primoluten och Pergon? Känns som att man liksom skulle vilja äta enbart Metforminet i ett par månader för att se om kroppen ställer om sig enbart av det. Men samtidigt vill man ju inte vänta.... Tiden går redan alldeles för fort.

Har för övrigt fått diagnosen PCO, något som jag sedan länge kännt på mig att jag haft men liksom aldrig kommit mig för att kolla upp förrän vi började planera att skaffa barn....så här i efterhand skulle man ju tagit tag i det mycket tidigare men det är nog bara att släppa och gå vidare!

Ujuj, det blev ju en hel uppsats av detta Jaja, här är jag i alla fall!

• emau88
    Bebis sugen skrev 2011-01-05 22:41:00 följande:
    Välkommen till tråden!

Jag gör vul 1 gång per cykel, gjorde inte det för några år sedan när jag också åt pergotime.
    Men det verkar vara olika för vilket landsting som du skriver.

Låter lovande för dig som har egen äl trots att den är oregelbunden. Jag har ingen funerande cykel alls
    :(  Dessutom får jag ingen effekt av pergotime denna gång.

Är det 1 tablett du ska börja ta i 5 dagar?
    Tack så mycket =)

Ja, det verkar vara det.. jaja, jag resonerar nog ändå att risken är värd att ta! Just nu är jag glad bara jag blir gravid, sen spelar det ingen större roll med hur många..

Usch, vad tråkigt att höra =( Hoppas att ni kommer fram till någon lösning!

Ja, precis.. jag börjar med en tablett per dag.. räknade lite fel innan, det är på lördag jag ska börja o inte på söndag.. Jag hoppas verkligen att det går bra denna gången!

Lovesmammi skrev 2011-01-05 23:30:43 följande:
    Välkommen emau!

Jag har gjort vul nu under min första kur och ska även gå och lämna blodprov på måndag för att kolla så att jag har haft ägglossning.
    Men  mitt landsting hade precis börjat med det för att undvika att alldeles för många ägg blir mogna.
    Jag har heller ingen äl alls trots regelbunden mens.
    Vad spännande! Hoppas att blodproven visar bra besked!
    Det är lite det som oroar mig, men som sagt så är det en risk jag o min sambo tar.. men jag hade inte tackat nej till ett VUL om man säger så :P
    Frugan79 skrev 2011-01-05 23:55:23 följande:
    Hej hej, tänkte också hänga på i er lilla tråd Jag och mannen har försökt få barn i snart 3 år. Har ingen mens utan har fått äta primolut-nor innan jag påbörjat mina pergo-kurer. Har kört två kurer med 1 resp 2 tabletter men inga mogna äggblåsor än så länge Nu har jag precis fått recept på Metformin som jag ska äta i 2 v utan några andra tabletter därefter ska jag parallellt äta en kur med primolut-nor och därefter pergotime 2 tabletter. Hoppas, hoppas så att det ska funka den här gången.

Ang. Metforminet, är det någon som har erfarenhet av att ta det? Hinner kroppen ställa om sig på enbart de två veckor som jag ska äta Metforminet innan jag börjar primoluten och Pergon? Känns som att man liksom skulle vilja äta enbart Metforminet i ett par månader för att se om kroppen ställer om sig enbart av det. Men samtidigt vill man ju inte vänta.... Tiden går redan alldeles för fort.

Har för övrigt fått diagnosen PCO, något som jag sedan länge kännt på mig att jag haft men liksom aldrig kommit mig för att kolla upp förrän vi började planera att skaffa barn....så här i efterhand skulle man ju tagit tag i det mycket tidigare men det är nog bara att släppa och gå vidare!

Ujuj, det blev ju en hel uppsats av detta Jaja, här är jag i alla fall!
    Vad skönt att ni äntligen fått hjälp efter 3 troligtvis lååånga år!
    Hoppas att ni får ordning på din ägglossning snart så att ni får en "ärlig" chans..
    När är nästa gång du ska på VUL?
  • Stålboll

Hur går det för er. Den 13:e beräknas min mens komma. Jag hoppas den INTE gör det givetvis. Bara 6 dagar kvar isåfall...
    Hur 17 ska man orka vänta så länge Skäms

• Ullis72

Hej bebis sugen!!

Väntar på att min mens ska sätta igång, vilket den borde vilken dag som helst, sen ska jag oxå påbörja trippel dos pergotime. Mitt progrestronvärde var bara 7,5 med dubbel dos, konstigt, för enl ÄL testerna hade jag ÄL??
    Fattar ingenting.. men men, vi får hoppas på bättre tur med trippeldos..??

Hur har det gått för dig? Har du haft ÄL??

Fy vilken väntan detta är!!

//Ullis

• Ullis72
    Stålboll skrev 2011-01-07 15:44:07 följande:
    Hur går det för er. Den 13:e beräknas min mens komma. Jag hoppas den INTE gör det givetvis. Bara 6 dagar kvar isåfall...
    Hur 17 ska man orka vänta så länge Skäms
    Tycker oxå det är skit jobbigt att vänta, min mens borde komma ca som din...
    Äter du oxå pergotime??
  • Lovesmammi

Hej tjejer!

Här väntas det bara oxå. Var och tog blodprov imorse så hoppas det visar bra resultat. Fick ju en glad gubbe på äl test förra måndagen men det är ju inte hundra att det är ok iaf.

Håller tummarna för dig stålboll att mensen ska hålla sig borta.

• Bebis sugen
    Ullis72 skrev 2011-01-10 10:32:01 följande:
    Hej bebis sugen!!

Väntar på att min mens ska sätta igång, vilket den borde vilken dag som helst, sen ska jag oxå påbörja trippel dos pergotime. Mitt progrestronvärde var bara 7,5 med dubbel dos, konstigt, för enl ÄL testerna hade jag ÄL??
    Fattar ingenting.. men men, vi får hoppas på bättre tur med trippeldos..??

Hur har det gått för dig? Har du haft ÄL??

Fy vilken väntan detta är!!

//Ullis
    Jag är i ett mellanläge just nu. Vul visade på att jag inte hade några mogna äggblåsor dvs kommer nog inte få någon äl och mens. Min gynläkare ska ringa mig nästa måndag. Blir att köra trippelkur pegotime igen. Men en sak förbryllar mig och det är att jag hade tydligen tjock slemhinna när gjorde vul varför?
    Har ju knappast haft äl.
    Men vad kan det annars vara?

Nu igår så visade äl väldigt starkt, men det har dom gjort tidigare utan äl, så testerna verkar kunna "ljuga".
    Tror det beror på att man har något hormon i kroppen som gör att äl testerna visar positiv. Och det känns ju mindre bra :(
    Så jag undrar om äggblåsorna kan växa och sen ge en senare äl? Någon som  vet?
  • Ullis72
    Bebis sugen skrev 2011-01-10 14:48:53 följande:
    Jag är i ett mellanläge just nu. Vul visade på att jag inte hade några mogna äggblåsor dvs kommer nog inte få någon äl och mens. Min gynläkare ska ringa mig nästa måndag. Blir att köra trippelkur pegotime igen. Men en sak förbryllar mig och det är att jag hade tydligen tjock slemhinna när gjorde vul varför?
    Har ju knappast haft äl.
    Men vad kan det annars vara?

Nu igår så visade äl väldigt starkt, men det har dom gjort tidigare utan äl, så testerna verkar kunna "ljuga".
    Tror det beror på att man har något hormon i kroppen som gör att äl testerna visar positiv. Och det känns ju mindre bra :(
    Så jag undrar om äggblåsorna kan växa och sen ge en senare äl? Någon som  vet?
    Fyy vad tråkigt att det inte var några mogna ägg.Rynkar på näsan
    Jag börjar oxå tro att dom där ÄL testerna inte stämmer riktigt, funderar på att strunta i dom och gå på känsla, känns som om man hänger upp all sin tid på ÄL tester och GRAV tester just nu, inte så kul och jag tror om man inte försöker så mkt så kanske man lyckas bättre...??

Men men, jag kommer säkert inte att kunna hålla mig!!! Vi får se!!
    Tyvärr så vet jag inte om äggblåsorna kan växa och ge senare ÄL, jag hade ialla fall ett moget ägg, när jag gjorde VUL och hon tyckte det såg bra ut, men enligt blodprovet hade jag bara 7,5 progrestronvärde och man bör vad jag har förstått ligga vid minst 25...?? Fast jag är ingen expert, har bara hört det!!!
  • Lovesmammi

Hej tjejer!

Idag ringde läkaren med svar på blodprovet och det varbra, 50 i värde.
    Men i samma andetag frågade hon om vi hade tänkt göra fler ivf : er. Vi har ju redan gjort2 st.
    För att min ena äggstock inte fungerar alls och att man har större chans när man är yngre samt att pergo kunde försämra äggstockarna ytterliggare tyckte hon att vi skulle äta pergo max tre månader och sen göra ivf om vi ej har lyckats.
    Usch kände att hoppet om att lyckas bara försvann med hennes rekommendationer, kändes som om hon sa att det inte var någon ide´ att äta pergo. Jag har absolut ingen lust med mer ivf er heller.Mådde pest.

Kul att få veta att ens äggstockar är som en 60 årings när man bara är 30 =(

Håller tummarna för alla er andra. Stålboll mensen håller sig väl borta hoppas jag.

• Bebis sugen

Babyväntan: Det har jag aldrig hört att pergo kan försämra ägstockarna. Jag har ätit typ 10 kurer totalt :(

Kul att du hade ett bra äl värde  iaf :) Men jag förstår hur känslorna är nu. Är själv skit deppad!
    Kram

• Ullis72
    Lovesmammi skrev 2011-01-11 23:53:01 följande:
    Hej tjejer!

Idag ringde läkaren med svar på blodprovet och det varbra, 50 i värde.
    Men i samma andetag frågade hon om vi hade tänkt göra fler ivf : er. Vi har ju redan gjort2 st.
    För att min ena äggstock inte fungerar alls och att man har större chans när man är yngre samt att pergo kunde försämra äggstockarna ytterliggare tyckte hon att vi skulle äta pergo max tre månader och sen göra ivf om vi ej har lyckats.
    Usch kände att hoppet om att lyckas bara försvann med hennes rekommendationer, kändes som om hon sa att det inte var någon ide´ att äta pergo. Jag har absolut ingen lust med mer ivf er heller.Mådde pest.

Kul att få veta att ens äggstockar är som en 60 årings när man bara är 30 =(

Håller tummarna för alla er andra. Stålboll mensen håller sig väl borta hoppas jag.
    Åhh, vilket bra värde!! Glad Där vill jag oxå ligga!!!!
    Hoppas verkligen att det löser sig utan ivf, har oxå fått remiss för dig, men jag vill inte heller.. Rynkar på näsan Vi ska först testa pergotime i 3 månader.. Om bara mensen kunde komma så jag kan börja min andra omgång.. VÄNTAR.. Har ngn hört att det kan dröja längre innan mensen kommer när man ätit pergotime??
  • Bellas7

babyväntan jag fick beskedet att mina äggstockar såg gamla ut och producerade inte många ägg. Jag var ledsen hur länge som helst, efter en omgång till stimulering såg mina äggstockar annorlunda ut och hade prodecerat 12 ägg haha så lita inte riktigt på det.

Jag är nu inne på bim-5 och väntar hoppfullt att mensen inte kommer och att det blir ett fint plus :)

fjärde omgången behandling nu

• Lovesmammi

Tack för peppningen!
    Vi har redan gjort 2 ivf och vid de tillfällen har jag fått 11 resp 13 ägg så det är bra. Men min ena äggstock fungerar inte alls och då jag har endometrios kan även det påverka i framtiden att kanske den andra också lägger av det är väl därför de vill att vi ska göra fler ivf redan nu.
    Sen att pergo ska påverka äggstockarna vet jag inte mer om än att hon sa det.

Hoppas att det löser sig för dig Bebissugen. Det är verkligen jobbigt att gå igenom allt detta.

Ullis72 håller tummarna att mensen kommer snart. Inte ofta man önskar det =) Har hört att pergo kan göra den lite sen.
    Hoppas att du får bättre värden med trippeldos.

Leaeva jag har som sagt fått bra med ägg på två ivf er så än så länge funkar det  bra men de kommer antagligen bli sämre med tiden tyvärr. Men om vi bara lyckas få ett barn så blir jag överlycklig.
    Håller tummarna att mensen håller sig borta och att det är er tur att lyckas.

• Lovesmammi

Hej tjejer!
    Här har tant röd kommit på besök ett par dagar för tidigt t.om.
    Hoppas det går bättre för er andra.
    Tyvärr är ju Pergo slut igen men hoppas verkligen de kommer i början på veckan så man slipper hoppa över en månad.

Svar på tråden Pergotimekur start den 22/12. Någon som vill följas åt?