Pergotimekur start den 22/12. Någon som vill följas åt?
Ska ta min tredje kur pergotime med start den 22/12.
Denna gång är det trippelkur.
Hoppas det är någon mer som vill följas åt fram till förhoppningsvis äl och graviditet.
Ska ta min tredje kur pergotime med start den 22/12.
Denna gång är det trippelkur.
Hoppas det är någon mer som vill följas åt fram till förhoppningsvis äl och graviditet.
Nej vad tråkigt Bebis sugen. Hoppas att sprutorna fungerar bättre för dig.
Hur går det för er andra?
Hejsan tjejer!
Tänkte att jag kanske kunde få hänga mer er här i er tråd? =)
Jag o Sambon har försökt få barn sen augusti -09 och enligt vår utredning så har jag egen ägglossning (dock väldigt oregelbunden och det ena progesteronprovet var väldigt lågt) och sambons spermie var också bra!
Idag fick jag mens och ska börja äta pergotime på söndag, och jag har stora förhoppningar!
Går ni allihopa på VUL under tiden ni äter pergotime?
Jag frågade en barnmorska om jag med kommer få tid till det, men hon sa att man gör det bara när man tar sputorna.. så funkar det iaf i mitt landsting! Lite synd för jag hade gärna velat ha koll på om eller hur många äggblåsor som är mogna.. även fast jag gärna vill ha barn vill jag inte gärna bli som "octo-mum" med åttlingar
Lycka till nu alla!
Välkommen emau!
Jag har gjort vul nu under min första kur och ska även gå och lämna blodprov på måndag för att kolla så att jag har haft ägglossning.
Men mitt landsting hade precis börjat med det för att undvika att alldeles för många ägg blir mogna.
Jag har heller ingen äl alls trots regelbunden mens.
Hej hej, tänkte också hänga på i er lilla tråd Jag och mannen har försökt få barn i snart 3 år. Har ingen mens utan har fått äta primolut-nor innan jag påbörjat mina pergo-kurer. Har kört två kurer med 1 resp 2 tabletter men inga mogna äggblåsor än så länge
Nu har jag precis fått recept på Metformin som jag ska äta i 2 v utan några andra tabletter därefter ska jag parallellt äta en kur med primolut-nor och därefter pergotime 2 tabletter. Hoppas, hoppas så att det ska funka den här gången.
Ang. Metforminet, är det någon som har erfarenhet av att ta det? Hinner kroppen ställa om sig på enbart de två veckor som jag ska äta Metforminet innan jag börjar primoluten och Pergon? Känns som att man liksom skulle vilja äta enbart Metforminet i ett par månader för att se om kroppen ställer om sig enbart av det. Men samtidigt vill man ju inte vänta.... Tiden går redan alldeles för fort.
Har för övrigt fått diagnosen PCO, något som jag sedan länge kännt på mig att jag haft men liksom aldrig kommit mig för att kolla upp förrän vi började planera att skaffa barn....så här i efterhand skulle man ju tagit tag i det mycket tidigare men det är nog bara att släppa och gå vidare!
Ujuj, det blev ju en hel uppsats av detta Jaja, här är jag i alla fall!
Hur går det för er. Den 13:e beräknas min mens komma. Jag hoppas den INTE gör det givetvis. Bara 6 dagar kvar isåfall...
Hur 17 ska man orka vänta så länge
Hej bebis sugen!!
Väntar på att min mens ska sätta igång, vilket den borde vilken dag som helst, sen ska jag oxå påbörja trippel dos pergotime. Mitt progrestronvärde var bara 7,5 med dubbel dos, konstigt, för enl ÄL testerna hade jag ÄL??
Fattar ingenting.. men men, vi får hoppas på bättre tur med trippeldos..??
Hur har det gått för dig? Har du haft ÄL??
Fy vilken väntan detta är!!
//Ullis
Hej tjejer!
Här väntas det bara oxå. Var och tog blodprov imorse så hoppas det visar bra resultat. Fick ju en glad gubbe på äl test förra måndagen men det är ju inte hundra att det är ok iaf.
Håller tummarna för dig stålboll att mensen ska hålla sig borta.
Har du fått svar på ditt blodprov Stålboll?
Hej tjejer!
Idag ringde läkaren med svar på blodprovet och det varbra, 50 i värde.
Men i samma andetag frågade hon om vi hade tänkt göra fler ivf : er. Vi har ju redan gjort2 st.
För att min ena äggstock inte fungerar alls och att man har större chans när man är yngre samt att pergo kunde försämra äggstockarna ytterliggare tyckte hon att vi skulle äta pergo max tre månader och sen göra ivf om vi ej har lyckats.
Usch kände att hoppet om att lyckas bara försvann med hennes rekommendationer, kändes som om hon sa att det inte var någon ide´ att äta pergo. Jag har absolut ingen lust med mer ivf er heller.Mådde pest.
Kul att få veta att ens äggstockar är som en 60 årings när man bara är 30 =(
Håller tummarna för alla er andra. Stålboll mensen håller sig väl borta hoppas jag.
Babyväntan: Det har jag aldrig hört att pergo kan försämra ägstockarna. Jag har ätit typ 10 kurer totalt :(
Kul att du hade ett bra äl värde iaf :) Men jag förstår hur känslorna är nu. Är själv skit deppad!
Kram
babyväntan jag fick beskedet att mina äggstockar såg gamla ut och producerade inte många ägg. Jag var ledsen hur länge som helst, efter en omgång till stimulering såg mina äggstockar annorlunda ut och hade prodecerat 12 ägg haha så lita inte riktigt på det.
Jag är nu inne på bim-5 och väntar hoppfullt att mensen inte kommer och att det blir ett fint plus :)
fjärde omgången behandling nu
Tack för peppningen!
Vi har redan gjort 2 ivf och vid de tillfällen har jag fått 11 resp 13 ägg så det är bra. Men min ena äggstock fungerar inte alls och då jag har endometrios kan även det påverka i framtiden att kanske den andra också lägger av det är väl därför de vill att vi ska göra fler ivf redan nu.
Sen att pergo ska påverka äggstockarna vet jag inte mer om än att hon sa det.
Hoppas att det löser sig för dig Bebissugen. Det är verkligen jobbigt att gå igenom allt detta.
Ullis72 håller tummarna att mensen kommer snart. Inte ofta man önskar det =) Har hört att pergo kan göra den lite sen.
Hoppas att du får bättre värden med trippeldos.
Leaeva jag har som sagt fått bra med ägg på två ivf er så än så länge funkar det bra men de kommer antagligen bli sämre med tiden tyvärr. Men om vi bara lyckas få ett barn så blir jag överlycklig.
Håller tummarna att mensen håller sig borta och att det är er tur att lyckas.
Hej tjejer!
Här har tant röd kommit på besök ett par dagar för tidigt t.om.
Hoppas det går bättre för er andra.
Tyvärr är ju Pergo slut igen men hoppas verkligen de kommer i början på veckan så man slipper hoppa över en månad.