Styvbarn med adhd som vill byta boende hit o dit.
Att vara styvmamma är svårt,den som tycker anant säger jag grattis till o den som inte vill läsa om gnäll från styvmamma,hoppa vidare!
Jag söker konkreta råd och stöd i m in familjesituation,inga påhopp.
Jag har en son i småbarnsåldern med min sambo,han ahr sedan tidigare två barn, de är nu i tonåren, dealen var varannan v.boend, den ena völde senare att bo endast fred-månd v.v. hos oss,till pappans sorg och min lättnad. Barnet är snart 16 år och har adhd, behöver en mkt. strukturerad tillvaro och schema,checklstor,larm för tider etc. Nu har familjesituationen hos mamman ändrats, där finns en äldre tidigare bror, samt två yngre,varav den ena nu fått svår sjukdom, redan innan detta sorgliga inträffade menade mammam att hon inte orkar med barnet, då barnet behöver struktur i boendet har det ändå bott kvar där, nu har situationen blivit ohållbar och mamma har lämnat över barnet till oss, en vecka för paus, men, nu vill barnet stanna ytterligare en vecka,sedan vet jag inte hur det blir,förmodligen ett himla hattande hit o dit. Det medför en himla massa oro,irritation,bråk,ostruktur etc, och vår son kanhända ha reagerat på nyordningen hemma med att slåss på dagis, om det hade kommit fram ändå är svårt att veta. Pappan själv tycker barnet är skiiitjobbigt,likaså mamman,men,jag,som styvmamma får liksom inte tycka det och ansvaret dumpas över på mig,eftersom pappan jobbar och inte är hemma på jullovet tec, ej heller e.m. o då det är dags o gå till skolan.
Frustrerad,trött,o slut, vill att min energi främst ska gå till min son.