• Linda7701

Mobbing på forumet!

Nu har jag surfat runt på Familjeliv i några dagar och kan inte annat än förundras hur vissa människor beter sig när de svarar på inlägg i forumet.

Vissa människor skriver i forumet i ren desperation för att de behöver tips, råd och hjälp i vissa situationer. Jag har läst om misshandel av barn och om misstänkta sexövergrepp på barn. Vissa som svara på dessa inlägg beter sig som idioter och klankar ner på trådstartaren eller retar upp sig på petitesser  i inlägget. Till slut har tråden helt kommit ifrån ämnet och det är bara smutskastning fram och tillbaka.

Många av er som skriver är föräldrar själva och jag blir mörkrädd när jag tänker på hur ni uppfostrar era barn och vilka värderingar ni för över på dem. Det ni gör är att nedvärdera andra människor och istället för att hjälpa så strör ni mer salt i såren med era påhopp.

De få vettiga inlägg som görs försvinner i mängden av alla idiotinlägg. Stor eloge till er alla som faktiskt försöker hjälpa och stötta era medmänniskor!

Jag kommer inte att använda mig av Familjeliv något mer, det är absolut inte rätt forum för mig. Ville bara ventilera mig lite då detta har gjort mig myckket upprörd.

MVH Linda

• Svar på tråden Mobbing på forumet!
  • Jennywise
    Linda7701 skrev 2010-12-21 16:25:31 följande:
    Nu har jag surfat runt på Familjeliv i några dagar och kan inte annat än förundras hur vissa människor beter sig när de svarar på inlägg i forumet.

Vissa människor skriver i forumet i ren desperation för att de behöver tips, råd och hjälp i vissa situationer. Jag har läst om misshandel av barn och om misstänkta sexövergrepp på barn. Vissa som svara på dessa inlägg beter sig som idioter och klankar ner på trådstartaren eller retar upp sig på petitesser  i inlägget. Till slut har tråden helt kommit ifrån ämnet och det är bara smutskastning fram och tillbaka.

Många av er som skriver är föräldrar själva och jag blir mörkrädd när jag tänker på hur ni uppfostrar era barn och vilka värderingar ni för över på dem. Det ni gör är att nedvärdera andra människor och istället för att hjälpa så strör ni mer salt i såren med era påhopp.

De få vettiga inlägg som görs försvinner i mängden av alla idiotinlägg. Stor eloge till er alla som faktiskt försöker hjälpa och stötta era medmänniskor!

Jag kommer inte att använda mig av Familjeliv något mer, det är absolut inte rätt forum för mig. Ville bara ventilera mig lite då detta har gjort mig myckket upprörd.

MVH Linda
    Kan bara instämma. Det är otroligt dålig energi på det här forumet överlag. Jag försöker att alltid hålla en god ton i mina inlägg, men tyvärr är det rätt svårt när den generella hållningen är att kasta så mycket skit på varandra som möjligt. Jag misstänker att FL är invaderat av genuint olyckliga människor som mår lite bättre av att klanka ner på andra. Trist, för FL har egentligen alla förutsättningar för att vara ett trevligt och varmt forum där man skulle kunna ha mycket nöje av likasinnade.
    Min blogg är bättre än din! riotmamman.blogspot.com
  • Stealth
    Gordnid skrev 2010-12-21 16:29:24 följande:
    Kan bara instämma. Det är otroligt dålig energi på det här forumet överlag. Jag försöker att alltid hålla en god ton i mina inlägg, men tyvärr är det rätt svårt när den generella hållningen är att kasta så mycket skit på varandra som möjligt. Jag misstänker att FL är invaderat av genuint olyckliga människor som mår lite bättre av att klanka ner på andra. Trist, för FL har egentligen alla förutsättningar för att vara ett trevligt och varmt forum där man skulle kunna ha mycket nöje av likasinnade.
    ....Precis som ni "klankar ner på andra" och säger att andra är genuint olyckliga vilket inte heller är speciellt snällt.

Man kanske ska undvika att kasta pil i gummibåt.
  • Jennywise
    Stealth skrev 2010-12-21 16:32:01 följande:
    ....Precis som ni "klankar ner på andra" och säger att andra är genuint olyckliga vilket inte heller är speciellt snällt.

Man kanske ska undvika att kasta pil i gummibåt.
    Oj, en känslig punkt? Som sagt, det är bara en teori jag har om varför det är så dålig stämning härinne. Inget att hetsa upp sig över.
  • Stealth
    Gordnid skrev 2010-12-21 16:34:07 följande:
    Oj, en känslig punkt? Som sagt, det är bara en teori jag har om varför det är så dålig stämning härinne. Inget att hetsa upp sig över.
    haha nej knappast känslig men du är en hycklare
  • Jennywise
    Stealth skrev 2010-12-21 16:35:13 följande:
    haha nej knappast känslig men du är en hycklare
    Förhoppningsvis är du ironisk. Men antagligen inte.=)
  • Jezamine

Nej medlemsskapet är väl valfritt.Och vill man ha seriösa råd kanske man kan vända sig till professionell hjälp?

Jag är INTE avstängd
  • Halkatla
    Gordnid skrev 2010-12-21 16:29:24 följande:
    Trist, för FL har egentligen alla förutsättningar för att vara ett trevligt och varmt forum där man skulle kunna ha mycket nöje av likasinnade.
    Diskussioner mellan likasinnade i forum av denna typ brukar sällan bli särskilt långvariga eller intressanta. jag ser FL som en superb mötespunkt för att faktiskt på slänga lite käft med människor som är min totala motsats, och som jag aldrig skulle hinna möta i vardagen. En plats att vidga sina vyer, helt enkelt.

Det är ju i argumentationerna mot oliktänkare som jag bättre lär känna mig själv, och blir fastare i mina egna ståndpunkter, och får möjlighet att se över mina åsikter. Om jag aldrig blev emotsagd - hur skulle jag då utvecklas?
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • linjes

Det är inte värre här än nån annanstans

Det är ju valfritt lixom inget tvång att vara här

Tycker det är rätt roligt att läsa alla trådar där den ena är värre än den andra....

• lokisse

att säga imot om man tycker att nagot är upatt väggarna tycker jag är viktigt. om nagon sitter inne med en asikt eller annat som jag inte delar diskuterar jag saken. att bara se förbi tycker jag är fel

Nej det tror jag inte!
  • upyours

Och det mest korkade jag läser i sådana trådar av de som slänger skit är: "Det här är ett diskussionsforum, skriver man här får man räkna med att få svar man inte gillar." Ja, det är sant, men samtidigt antyder man att man saknar sunt förnuft och bara vräker ur sig vad som helst utan någon som helst eftertanke. Att man inte har kontroll för sina tankar och ord. När man väller ur sig vad för skit som helst BARA för att det är ett diskussionsforum antyder ju att man inte kunnat lära sig netikett. Och inget vett har man heller. 

Det är nästan roligt jämt
  • Jennywise

Halkatla- jo det var klumpigt formulerat av mig. Jag menade likasinnade som i människor i samma livssituation. Givetvis är charmen med ett diskussionsforum just att diskutera, men det är trist att diskussionerna ofta urartar i regelrätt pajkastning.

• Halkatla
    Gordnid skrev 2010-12-21 21:58:07 följande:
    Halkatla- jo det var klumpigt formulerat av mig. Jag menade likasinnade som i människor i samma livssituation. Givetvis är charmen med ett diskussionsforum just att diskutera, men det är trist att diskussionerna ofta urartar i regelrätt pajkastning.
    Det håller jag med om. När det börjar bli "Men är du så jävla bra själv då"-argument så drar man bara en djup suck...
    Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
Svar på tråden Mobbing på forumet!