• Sabbi

Förslag på hur man ska minska/ta bort sin sexlust?

Hej!

Är ny här...så kanske inte blir världens bästa inlägg.

Men det är iaf så att jag skulle vilja minska min sexlust alt. ta bort den. Som det är just nu har jag en rätt så normal sexlust (tror jag) och skulle vilja få mindre lr nästintill obefintlig.
    Jag tycker om sex när jag väl har det med rätt person och så. Nu har jag sambo och jag tycker att vårt sexliv är helt ok lr väldigt bra när vi har det.

Det är bara det att efter vi har haft sex (och speciellt efter att han har kommit) så blir jag nedstämd, får ångest och känner mig utnyttjad. Och just denna känsla gör att jag inte vill ha sex.
    Som det är just nu så försöker jag begränsa mig till att bara ha sex 2-3 ggr i veckan för att slippa jobbiga känslor efteråt. Skulle kanske vilja ha sex ungefär 1 gång per halvår lr nåt.

Förslag nån?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-22 00:23
    "2-3 ggr i veckan" ska vara 2-3 ggr i månaden!!

• Svar på tråden Förslag på hur man ska minska/ta bort sin sexlust?
  • Anonym

Men ta till dig råden om att du är på fel spår istället och ta tag i problemet. Det finns ingen vettig mäniska som kommer ge dig nåt annat råd än det.

• citronkräm

Även om du skulle "lyckas med din målsättning" så skulle ju din karls sexlust inte minska för det. Och det lär ju bara leda till andra problem i relationen. (det finns ju ett (alltför stort) antal trådar här på FL om just det, missnöje pga att man är fullständigt olika i sin sexlust...)

Låter som en riktigt kasst sätt att försöka ta i problemet

• Sabbi

Nja han verkar inte må dåligt av att vi har sex sällan så det är nog ingen fara...men men tack ändå!

• jfsebastian

För både din och din relations skull så råder jag dig att hitta någon terapeut att tala med.
    Det är inte hälsosamt att inte kunna höra talas om sex utan att tänka på dess avigsidor och känna sig nedstämd.
    Varför ska du ta på dig världens ångest?
    Vem ger dig rätten att må dåligt av hur andra har det så till den grad att det drabbar både dig och din man?

Ta tag i din nojja, för alternativet är att du alltid kommer att vara nedstämd, för nyheterna om hur sex missbrukas tar aldrig slut.

• Sabbi

Tack för svar men känns inte riktigt som jag fick svar på min fråga, fortsätter mitt sökande efter svar i andra forum! Alt. rådfrågar läkare.

• nata5

Låt bli att försöka åtgärda symptomen (sexet) istället för problemen (ångesten).

Enkelt (tror *jag*) kan man säga såhär: sex frigör sk spänningar, det är saker som byggs upp inom dig. Om de inte frigörs av sex kommer de förr eller senare att pysa ut nån *annanstans* istället, för du är inte harmonisk inuti. Alltså försvinner inte symptomen för att du slutar sexa.

Har du ett existentiellt problem t.ex., har du problem med döden eller liknande?

• Anonym
    Sabbi skrev 2010-12-23 15:03:42 följande:
    Tack för svar men känns inte riktigt som jag fick svar på min fråga, fortsätter mitt sökande efter svar i andra forum! Alt. rådfrågar läkare.
    Jag kan satsa allt jag har på attdu får ungeför samma svar från en läkare som du fått här.
    Kanske med lite finare ord...
  • Anonym (40-åring)
    Sabbi skrev 2010-12-22 01:30:09 följande:
    Jag vet ju varför jag känner som jag gör och det är ju att mycket av det jag tänker stämmer! Hade mina tankar inte stämt överens med verkligheten så kunde man ju arbetat bort dem, men nu är det bara att typ acceptera dem på ngt sätt och det kan jag inte riktigt så då tänkte jag undvika tankarna istället.
    Vad tänker du inför det faktum att många trådar här på Familjeliv handlar om kvinnor som har mer sexlust än sina män, och frågar hur de ska få mer fart på männen?
    Sabbi skrev 2010-12-22 15:45:36 följande:
    Ok tack för alla svar, är dock inte aktuellt att prata med vare sig pojkvän lr psykolog i det här läget.
    Någon annan som har något hemligt tips där sex blir ointressant?
    Jag skulle tro att du klarar dig utan hemliga tips, för du verkar vara på god väg alldeles själv.
    Sabbi skrev 2010-12-23 15:03:42 följande:
    Du har fått utmärkta svar på din fråga. Sen att svaren inte föll dig i smaken är en annan sak.
  • Anonym (Stefan)

till TS

Jag tycker som många andra här att du behöver prata med någon professionell om ditt problem och din låsning. Sen vad gäller medicinering mot sexlust som någon beskrev här (antidepp) så kan jag tala om att detta kommer inte nödvändigtvis att fungera. Jag har själv testat. Jag befann mig i en situation där min fru inte ville ha sex med mig och där jag led av min sexdrift. Jag träffade läkare runt detta och dom föreslog antidepp medicin iom att detta skulle ha som bi-effekt att dämpa sexlusten. Funkade inte på mig...tyvärr. 

• Anonym (?)

Vad sa din kille när du talade om för honom att du tänker försöka få ner din sexlust så att ni bara ligger med varandra två ggr per år? Går han med på att leva på de villkoren?

• Sabbi

Har inte berättat det, men tror inte han skulle ta illa upp av det... han är inte så intresserad av att penetrera som alla andra killar verkar vara... Han tycker helt enkelt om när jag är nöjd så! =)

• Anonym (känner igen mig)

Känner igen mig i dig ts. Jag har gjort så att jag slutat att onanera och nu har min sexlust i princip försvunnit, är sugen kanske max 1 gång i månaden och då är jag inte ens tok-kåt utan bara liiiite sugen liksom. 

testa det!! =)  

Svar på tråden Förslag på hur man ska minska/ta bort sin sexlust?