• matteme

avslag eller mens, what?

japp, det är frågan?
    ammar och det är bara fyra veckor sen förlossningen. blodavslaget slutade för två veckor sedan, men har det kommit tillbaka eller är det mens? ingen mensvärk.....

någon erfarenhet?

• Svar på tråden avslag eller mens, what?
  • Flickan och kråkan

Då tippar jag på avslag. Det är jättevanligt att få tillbaka blodigt avslag efter uppehåll. Jag har fått det efter båda mina förlossningar runt 6-7 veckor efter förlossningen. Efter första barnet hade jag varit avslags"fri" i 4 veckor, efter andra i 2 veckor. Enligt min BM är det jättevanligt. Man vet inte riktigt vad det beror på men har med hormonerna och göra....man spekulerar i ändrade matvanor hos barnet.

Min mens kom efter 6 månader med första och efter 9 månader med andra. Alla blödningar de första 8 veckorna räknas som avslag inom vården.

• matteme
    Flickan och kråkan skrev 2010-12-22 13:58:41 följande:
    Då tippar jag på avslag. Det är jättevanligt att få tillbaka blodigt avslag efter uppehåll. Jag har fått det efter båda mina förlossningar runt 6-7 veckor efter förlossningen. Efter första barnet hade jag varit avslags"fri" i 4 veckor, efter andra i 2 veckor. Enligt min BM är det jättevanligt. Man vet inte riktigt vad det beror på men har med hormonerna och göra....man spekulerar i ändrade matvanor hos barnet.

Min mens kom efter 6 månader med första och efter 9 månader med andra. Alla blödningar de första 8 veckorna räknas som avslag inom vården.
    Jaha ja.. där ser  man :) tack för ditt svar!!!
    kroppen är märklig ;)

ha det så bra och god jull & gott nytt år önskar jag dig!!! Tomte
Svar på tråden avslag eller mens, what?