• Österbotten

Ont i magen två v efter förlossning

Jag har så konstigt ont i magen. Efter förlossningen mådde jag bra men nu får jag konstiga kramper i magen, ibland i hela magen och ibland nere vid äggstockarna.Det är inga kraftiga smärtor utan mera ett mol. Jag har även blivit öm i underlivet. Jag har inge feber och inga illaluktande avslag. Någon som känner igen sig? är det normalt att ha ont?

• Svar på tråden Ont i magen två v efter förlossning
  • Liniz77

Det kan göra ont när livmodern drar ihop sig. Du får ju även tänka på att alla ligament etc som hållt uppe livmodern under graviditeten ska dra ihop sig. Hur känns det när du gör knipövningar?

• kakmamman

Ja livmodern måste dra ihop sig och det kan kännas, kan kännas som mest efter /om man ammar..
    Ingenting farligt.
    Får du feber och mer ont samt illaluktande flytningar så ring till mvc för råd..

vaniljkrans.blogg.se/ - Livet från den enkla, ljusa och härliga sidan..
  • Österbotten

Jag har ingen feber men avslagen luktar ju inte gott men inte heller jätte illa utan mer som mens under de sista dagarna.

• kakmamman
    Österbotten skrev 2010-12-22 18:52:56 följande:
    Jag har ingen feber men avslagen luktar ju inte gott men inte heller jätte illa utan mer som mens under de sista dagarna.
    ja avslag lukat päckel, många gånger undrade jag ifall att det inte var något som var fel.. Och hur fasen skulle det då lukta om det var riktigt illa...

Håll ut, det försvinner sen =) Njut av bebis!
    vaniljkrans.blogg.se/ - Livet från den enkla, ljusa och härliga sidan..
  • Österbotten

Hej! Det gick bra, smärtorna gick över förutom att jag hade svårt att äta några månader efter förlossningen. Har alltid haft problem med tarm och mage och nu tog det ett tag innan allt stabiliserade sig. Som sagt det tar ett tag för kroppen att bli normal igen men om dui är orolig så är det kanske bättre att ringa och höra sig för.

Svar på tråden Ont i magen två v efter förlossning