• Sunshine85

När börjader era bebis krypa samt gå?:)

Ja hur många månader var era små när dom börja krypa ta sig framåt? och när börja dom gå själv?

• Svar på tråden När börjader era bebis krypa samt gå?:)
  • Zaaandra

Har en kille som blir 7 mån nästa vecka, han hatar att ligga på mage på golvet, blir jättesur ganska fort, vände sig bara till rygg, han verkar inte vilka lära sig ta sig framåt, däremot springer han i gåstolen riktigt fort, kan svänga o backa, han började sitta för 1 månad sedan stadigt, dock lämnar jag han inte på på golvet då han kan ramla ibland fort. Dottern (nr 2) drog sig framåt vid 7 månaders ålder och kröp vid 9, gick vid 13 mån ca.
    Första barnet ålade runt 8 mån tror jag, gick vid 13 mån han med ca.

• Stinky

Min son kunde gå redan när han föddes. Det ni! Slå DET om ni kan! Drömmer

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • middiz
    Stinky skrev 2010-12-25 22:15:33 följande:
    Min son kunde gå redan när han föddes. Det ni! Slå DET om ni kan! Drömmer
    Mina döttrar kunde SIMMA innan dom fanns. Mina barn slåt ditt barn med hästlängder.
    Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • Ref

Pojke. Krypa 6 mån, tog sina första steg 11 mån och gick vid 1 år.

• xXMaLoXx

Sonen började krypa ordentligt vid 6 månader, tog sina första steg vid ungefär 8 månader och gick ordentligt vid 9 månader.

www.hecate.se Theo 100111 <3
  • Toppen9

har en 8 månaders som inte kryper (men kanske snart) däremot så gillar han det finmotoriska och övar just nu på att få in tekniken med pincett-greppet (ta mindre saker med tumme-pekfinger)

• Stinky
    middiz skrev 2010-12-25 22:17:43 följande:
    Mina döttrar kunde SIMMA innan dom fanns. Mina barn slåt ditt barn med hästlängder.
    Tungan ute
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Cloudy

Krypa: 5½ månad
    Gå: 10½ månader.

• Primrose

Sonen började kravla sig fram vid 7 månader, kröp väl med "traditionellt" vid 10 månader (snabbt som attan!) och gick, utan stöd, vid 12-13 månader.

• LitenMy

Min lilla började krypa vid 5 månader, första stegen vid 8 månader och nu 9 månader gammal går hon

• HWR

Min dotter började krypa när hon var runt 8 månader. Nu är hon snart 12 månader och har börjat gå lite smått, men helst kryper hon fortfarande.

• janniahlholm

Min dotter varken kryper eller går, är snart 13 månader :P hon har inte bråttom här i världen hon inte :)

• ELI79

Barn 1: kröp inte alls, tog sina första steg vid 11½ månad och gick bra vid 12½ månad. Om man ska vara sån så började han nog krypa när han var runt 14-15 månader alltså efter att han kunde gå.
    Barn 2: kröp vid 8 månader,  tog sina första steg strax efter 10 månader. Gick bra vid 11 månader.

• MHK

Kröp och började lära sig gå vid 11 månader. De kom samtidigt. 

• Newsflash

Krypa halvbra 7 månader.
    Krypa jättebra 8 månader.
    Går inte än 16 månader.
    Hon har snart varit krypbarn i ett år!Förvånad

Svar på tråden När börjader era bebis krypa samt gå?:)