• jannike85

Hur långa är era barn som är mellan 2-2 1/2 år gamla?

Jag undrar hur långa era barn är som är mellan 2år och 2 1/2 år gamla och deras längd. Äter de och sover bra?
    Min dotter är ca 93cm lång, väger ca 12kg och är 2år och 4 månader, alla påpekar att hon är sååå smal, men är hon verkligen det?

• Svar på tråden Hur långa är era barn som är mellan 2-2 1/2 år gamla?
  • Fiyali

Min dotter är nu 3 år och två månader, väger 12,7 kg och är 98 lång.
    Visst är din dotter smal, men det handlar väl inte om utseende :)
    Min dotter tramsar med mat, äter bara grönsaker, bröd och pasta. BVC säger att så länge hon mår bra och är igång får hon ju i sig det hon behöver - och det är mycket liv i min tjej!

• Norrskenet

Min son är 2 år och är 90 cm lång o väger 14 kg o han känns som en ganska bastant kille. Inte jättetjock, men inte heller jättesmal. Han följer sin egen kurva och det är väl det viktigaste? Han äter hur mycket som helst, men rör också på sig otroligt mycket! Han sover 9-11 timmar/natt + ca 2 timmar på dan.

• Fiyali

Just ja, anledningen till att jag gick in var för att skriva att som 2 åring vägde hon vid invägning strax innan 2,5 11,3 kg och var 92 lång.

• eliten

Min son är 2år och 3 mån, väger ca 12,5 kg och är 92cm, smal är han ju men det är ju inte så konstigt som han springer runt och leker hela tiden!

• jannike85

Så enligt ni som skrivit är ju min dotter inte överdrivet smal. Det enda jag hör hela tiden, oj så smal hon är osv. Jag borde ju inte bry mig för hon äter helt ok och är frisk förövrigt men det är frustrerande och höra kommentarer hela tiden. Min dotter sover 12 timmer ibland 14 timmar, jag tänkte på om det är därför, kanske hon sover för mycket?

• Fiyali
    jannike85 skrev 2010-12-26 23:55:46 följande:
    Så enligt ni som skrivit är ju min dotter inte överdrivet smal. Det enda jag hör hela tiden, oj så smal hon är osv. Jag borde ju inte bry mig för hon äter helt ok och är frisk förövrigt men det är frustrerande och höra kommentarer hela tiden. Min dotter sover 12 timmer ibland 14 timmar, jag tänkte på om det är därför, kanske hon sover för mycket?
    Min sov ocks 14 timmar i den ålderna. Hon sover 12-14 nu.
  • Pickeli

Min kille är 2år och 2 mån. 89 cm och väger 12 kg. Äter som en häst och sover ca 10 timmar på natten och 1-2 timmar på dagen. Han mår som en prins. Tycker din tjej låter helt normal, vissa är långa och smala av naturen!

• eliten

Ja min son sover också så och om man ser till de andra på dagis tycker jag att alla är lika smala, babyhullet är ju borta nu!

• anlito77

Min dotter har alltid legat under normalkurvan på vikten men äter bra och så. Vid 2 1/2 års ålder vägde hon drygt 11,5-12 kg.(92 cm lång) Jag tycker inte själv att hon varit överdrivet smal men i jämförelse med många jämnåriga så var hon längre och slankare.Hon har alltid ökat drygt 1 kg i halvåret, lite lustigt verkar följa detta, hon är nu 4 år.

• tobiq

Min tjej var 92 cm och vägde 11,8 när hon var två år, tror inte att hon ökat många gram sista månaderna. Får också höra att hon är en spinkis och visst, hon är smal och saknar babyhullet som många i hennes ålder har. Men energin är det ju inget fel på, så hon får nog i sig det hon behöver:) Det handlar ju om gener också, jag och hennes pappa var också spetor.

Moa 17/9-08 Svea 24/8-10 <3
  • Sarah84

Dottern är nu 3½ & är 105cm & väger ca 19 kilo.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • Sarah84

Då hon var 2½ va hon ca 95 lång & 15 kilo

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
  • LinaRosell

Min pojke är ca 1 m och väger ca 17,5 kg... Cirka eftersom vi inte vägt eller mätt sedan 2 år och 2 månader:) stor kille men inte tjock då han är väldigt lång. Han ser ut som en 31/2 årig pojke! Jag tycker nog inte din flicka verkar smal! Hon är säkert perfekt!

Svar på tråden Hur långa är era barn som är mellan 2-2 1/2 år gamla?