-
-
Svar på tråden Hur lång tid innan BF gick ni hem från jobbet?
-
Blev sjukskriven i juni - 2010 för foglossning, trötthet, illamående , var sjukskriven till 22 aug 2010 då gick jag på havandeskapspenning till dottern är född 14 okt 2010
-
Slutade jobba två veckor innan Bf.
-
Med första fick jag hp den sista tiden pga av tungt arbete, tror det var nån vecka innan bf (sen passerade jag iof bf med 14 dagar)
Med andra fick jag också hp pga risken för våld och hot, nån vecka innan bf. -
jag blev sjukskriven i vecka 6 är nu i vecka 17 kommer troligtvis inte tillbaka till jobb innan mammaledighete
-
Linda!
Får man fråga dig varför du tror att du inte kommer komma tillbaka till jobbet innanoch varför du blev sjuksriven?
Jag är nämligen gravid i v. 13 och har varit sjukskriven i 4 veckor pga illamående, men det har ännu inte lagt sig. ska tillbaka till läkaren imorn och se vad hon säger. -
Jobbade till 1 vecka innan ankomst, men sedan vart sonen 2 veckor sen, så det vart lite ofrivillig väntan
-
första gången: 2 veckor innan förlossning (han kom som beräknat)
den här gången: 4 veckor innan beräknad förlossning (dock pga julledighet, annars hade det nog blivit 3 veckor)
-
Jag gick hem 1 dec pga tungt arbete. Har bf 27:e jan.
-
Gick hem två dagar innan Bf.
-
5 dagar före bf med första och 1 månad före bf med andra. Jobbar som lärare och slutförde terminerna innan.
-
4v innan bf planerade jag som förskollärare att gå hem, men jag hann aldrig jobba sista veckan. Torsdagen veckan före drog allt igång (gick med värkar på jobbet och trodde det var lite förvärkar).
Denna gången önskar jag att jag kunde gått hem 2 månader innan, men måste spara lite föräldrardagar, så en månad innan får det bli. -
En vecka innan första gången.
Den här gången har jag så fruktansvärd foglossning så det blev en månad innan. Ingen höjdare att stå/gå och bära hela dagarna. Envisheten höll mig kvar länge och fick slut tvinga mig själv att sluta :D -
2 v innan är plannerat. Sen får vi se, ev tar jag semester i ytterligare en vecka innan det. Beror mycket på hur jag mår.
-
Jag jobbade tills det var dags med båda mina eftersom det passat mig bäst.