• Erase

Hur gamla var era barn när de döptes ?

Som rubriken lyder, hur gamla var era barn när ni döpte dem ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-30 22:33
    Kan kanske lägga till en fråga..
    Bjöd ni hela släkten och vänner eller hur gjorde ni ? Jag känner starkt att jag bara skulle vilja ha med våra mammor, inte ens våra pappor eller våra syskon ! Inga andra än våra mammor har visat "intresse" för vår nyfödda (vi har flera barn). Trots att 8 v. har gått har inte alla nära släktingar ens sett henne. ( Vi bor alla i samma kommun !) Är det fel att känna så ? MÅSTE man bjuda folk bara för "att" ??

• Svar på tråden Hur gamla var era barn när de döptes ?
  • Mirakel händer

Sonen var 3 och halv månad gammal. Dottern var 3 månader gammal.

Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • mapo51

1:an var 3 månader och 2:an kommer att vara 3,5 månad.

• ploten

Vi döpte våra två barn samtidigt. Storebror var då 2 år och 5 månader, medan lillasyster var 3 månader.

• Annica71

Första tjejen 2 månader, Andra tjejen 3 månader

Annica med Tiffany 2005-07-10 och Melanie 2007-04-10
  • Erase

Oj, vilken skillnad på när folk döper sina barn.... Tungan ute  Har inte ens tänkt i de banorna förrän häromdagen då jag fick frågan om när vi ska ha dop... !  Lilltjejen är 8 veckor nu...

• ploten

Svar på din tilläggskommentar: Man behöver inte bjuda någon som man inte vill bjuda. Vi bjöd våra föräldrar och syskon med respektive och barn. Det betyder 11 gäster och så vi 4 i vår familj. Så länge du och din partner är överens om vilka ni vill bjuda ser jag inga problem med att begränsa skaran, annat än att det kan bli lite sura miner bland dem som inte blir bjudna. Men det är ingen rättighet att bli bjuden till ett dop ens om man delar blodsband med dopbarnet.

• anmaca

Vår dotter kommer vara 7 månader, men det är för att vi har valt att dela dopet med min brors barn som då kommer vara 3 månader.

Svar på tråden Hur gamla var era barn när de döptes ?