• Anki87

Kraftig menstrationsblödning efter inseminering?

Hej,

jag har blivit inseminerad 2 gånger nu.. och inte lyckats.. men till skillnad från innan så får jag enormt kraftiga blödningar! På 1 timme blöder jag igenom tampong, binda, trosor, byxor ja allt! Jag hade lika gärna kunnat bli sittande på toaletten eller stå i duschen dem första 2 dygnen! 
    Detta är inte specielllt skoj när man pendlar med både buss och tåg!

Är det fler som råkat ut för detta?

• Svar på tråden Kraftig menstrationsblödning efter inseminering?
  • Philippa

Kan det vara tidiga missfall?

• Anki87
    Philippa skrev 2010-12-30 11:21:47 följande:
    Kan det vara tidiga missfall?
    Har testat negativt precis innan att mensen börjat båda ggr.. Vet ju inte om jag är en av dem som är låghormonare och kanske inte "hunnit" få ett plus men det tvivlar jag nästan på..
  • hiron

trakigt att det inte funkat! inte for oss heller (med ivf)

har du haft hormonbehandling innan/efter? isafall kan det bero pa det...

• Anki87
    hiron skrev 2010-12-30 18:00:02 följande:

trakigt att det inte funkat! inte for oss heller (med ivf)

har du haft hormonbehandling innan/efter? isafall kan det bero pa det...

Nej ingen sorts av hormonbehandling alls.. Det är jätte tradigt när det inte funkar..
  • Pimpinellan

Jag hade normal mens efter inseminering. Låter faktiskt som tidigt missfall hur eller hur. Då störtblöder jag.

• Anki87
    Pimpinellan skrev 2010-12-30 19:52:47 följande:
    Jag hade normal mens efter inseminering. Låter faktiskt som tidigt missfall hur eller hur. Då störtblöder jag.
    Ja  men hur stor är chansen att ett missfall prickar in BIM 2 ggr i rad?
  • Pimpinellan
    Anki87 skrev 2010-12-30 21:03:37 följande:
    Ja  men hur stor är chansen att ett missfall prickar in BIM 2 ggr i rad?
    Missfall är allra vanligast i samband med när mensen ändå skulle kommit,men de flesta vet inte om att de varit gravida. Jag har haft tre missfall runt BIM. Utan gravsymtom och enorma tecken på missfall hade jag aldrig misstänkt nåt.
  • Anki87
    Pimpinellan skrev 2010-12-31 15:30:51 följande:
    Missfall är allra vanligast i samband med när mensen ändå skulle kommit,men de flesta vet inte om att de varit gravida. Jag har haft tre missfall runt BIM. Utan gravsymtom och enorma tecken på missfall hade jag aldrig misstänkt nåt.
    Ok det visste jag inte.. för gravsympton har jag haft så jag var faktiskt 100 % säker båda gångerna... Men jag testeade inte positivt...
  • Pimpinellan
    Anki87 skrev 2011-01-01 16:35:06 följande:
    Ok det visste jag inte.. för gravsympton har jag haft så jag var faktiskt 100 % säker båda gångerna... Men jag testeade inte positivt...
    Långt ifrån alla som är gravida testar plus på självaste BIM-dagen. Vissa får vänta länge till och vissa plussar aldrig. Plussade själv inte en gång fast jag var på bevisad äl+26,men är övertygad om att det var missfall ändå. Man borde få lila stortå eller nåt när man är gravid så man visste och slapp förlita sig på grav.test! Det vore praktiskt. Glad Det enda jag ser som positivt är att jag vet att jag kan bli gravid. Man får ta nya tag-igen och igen och igen...
  • Anki87
    Pimpinellan skrev 2011-01-02 15:58:30 följande:
    Långt ifrån alla som är gravida testar plus på självaste BIM-dagen. Vissa får vänta länge till och vissa plussar aldrig. Plussade själv inte en gång fast jag var på bevisad äl+26,men är övertygad om att det var missfall ändå. Man borde få lila stortå eller nåt när man är gravid så man visste och slapp förlita sig på grav.test! Det vore praktiskt. Glad Det enda jag ser som positivt är att jag vet att jag kan bli gravid. Man får ta nya tag-igen och igen och igen...
    Jo det är klart.. jag har pratat med barnmorskan på kliniken och hon vill att jag gör en utredning hos en gynekolog och kanske till och med en rensning i äggledarna.. vi får se om det ger resultat helt enkelt... men förstår inte mycket av det.. och förväntar mig alltid det värsta.. =/
  • Lyckobebisen

Hej!

Min flickvän fick efter vår första insemination en kraftig blödning på BIM dagen.
    Hon blödde precis som du säger igenom allting. Innan hade hon haft grav symtom med extremt ont i brösten, svullen osv men inget plus. Vi har funderat på om det var ett tidigt missfall.

Vid inseminationen nr 2 så blödde hon normalt när det var BIM. Konstigt det där..

• tusenliljor
    Anki87 skrev 2010-12-30 11:31:07 följande:
    Har testat negativt precis innan att mensen börjat båda ggr.. Vet ju inte om jag är en av dem som är låghormonare och kanske inte "hunnit" få ett plus men det tvivlar jag nästan på..
    jag har nu gjort min andra insemination denna månaden och har i några dagar fått ett svagt positivt, synligt när man kollar under lampan. Det går att urskilja att det är något där bara man tittar på testet men ser ett tydligt streck under lampan. Men nu inatt fick jag en blödning. Är jätteorolig att det är mens på g, att jag fått tidigt missfall. får vänta några dagar o testa sen igen. 
Svar på tråden Kraftig menstrationsblödning efter inseminering?