Ain skrev 2011-01-08 23:02:24 följande:
Nej saklart ett jobb är viktigt, speciellt om det är svart att fa jobb (bor själv i Schweiz sa jag vet hur det kan vara...). Vad jag menade var mer att även om man själv gör stora uppoffringar för ett jobb, sa är det ända "bara ett jobb" och det inte alltid är sa att de är lojala mot en själv. Jag tex började jobba relativt tidigt efter mitt första barn för att jag inte ville förlora jobbet, men efter nagon manad (sa att jag officiellt var tillbaka fran mammaledigheten) sa förlorade jag jobbet till min barnlösa vikarie. Da kändes det ju lite dumt och jag bestämde mig för att inte göra vad som helst för ett jobb.
Men om jobbet du skulle fa väldigt säkert och nagot du kämpat länge för sa är det kanske värt det?
Det är migrationsverket du ska kontakta ang. medborgarskap tror jag.
Vilken tråkig historia du råkat utför..alla jobb har förstås risker att man kan bli av med dem och jag kommer nogsamt kolla vad villkoren är innan jag avsäger mitt medborgarskap. Önskar jag kunde vara mer öppen med var det är..inväntar dock alla detaljer innan jag gör något. Ska kolla upp migrationsverket. Tack för ditt engagemang i mitt dilemma.