Afrodisiac skrev 2011-01-03 19:41:29 följande:
Hur mycket bidrar du till detta på FL? Jag brukar mest se dig i trådar som handlar om kritik gentemot kristna/judar där du skyddar dem. Gör du samma sak i trådar som handlar om muslimer?
Jag brukar delta i främlingsfientliga trådar där jag försöker argumentera mot fientligheten som oftast riktas mot muslimer, samtidigt som jag deltar i en del religiösa trådar och försöker argumentera mot en del åsikter jag bevittnar där.
Därför anser jag att det är väldigt viktigt att kunna angripa alla ideologier vare sig det är politiska eller religiösa. Jag ställer mig på ingens sida egentligen samtidigt som jag ställer mig på allas sida. Ingen ska få komma undan, som har en del i hur det ser ut i vår värld! Så länge ideologier och deras utövare existerar ska de ifrågasättas. Må det kallas smutskastning eller vad som helst även om det många gånger egentligen bara är kritik, men jag tycker inte att någon ska få gå orörd.
Just nu gör jag ett försök i alla fall, annars skulle jag inte ha deltagit i den här tråden.
Vad jag menade med mina inlägg, var att försöka förklara varför just nu Islam smutskastas som religion, trots att jag vet att det finns fredliga muslimer som aldrig skulle skada någon.
Har aldrig sagt att det är okej, lika lite som det är okej att spreja hakkors på judiska gravstenar, enbart på grund av avlidna människans judiska bakgrund. Eller att ropa: jag ska kosher slakta dig! efter en rabbi i Malmö.
Sen kan du(och många andra muslimer) bli förbannad o kalla mig för Islam hatare bara för att jag reagerat starkt på militanta grenarna inom islam som förföljer mina kristna bröder o systrar, samt kallar alla judar för svin o apor.
Jag har aldrig velat smutskasta eller förnedra de muslimer som är fredliga.
Men jag är väldigt starkt högljudd och arg på de militanta muslimer som förstör för andra.
Men för att komma till punkten, jag tycker absolut inte det är okej att kalla alla muslimer för terrorister, eller dra alla över en kam när det gäller Islam som religion. Därför ville jag delta i tråden och visa mitt förakt för sådant beteende, samtidigt som jag försökte förklara grund orsaken till varför Islam smutskastas just nu i Sverige.
För vissa människor i det här landet, precis som i många andra länder, gör just det, drar ALLA över en o samma kam.
O säger att alla muslimer är terrorister.
Och för att svara på din fråga så tror jag att det är fritt fram för folk att kritisera, förlöjliga och håna vilka religioner och enskilda folkgrupper de vill, så länge det inte blir person angrepp eller hot.
Eftersom det har jag märkt när jag följt olika forum. även om jag inte deltagit i alla.