• CrazyChristina

Från gung till kryp??

Min lille 6½månaders pojk har nu i 3 dagar helt plötsligt ställt sig upp på knäna och gungar och gungar och håller på hela kvällarna och ny mamma som man är så undrar jag ju hur lång tid de kan vara tills han kryper?

Blev riktigt förvånad första dagen han ställde sig på knäna, för han har inte velat de innan när jag "hjälpt" honom, utan bara lagt sig på magen direkt ist.

Har försökt leta både här och på google men hittar inget.
    Jag förstår såklart att de är olika men på ett ungefär!!

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • Svar på tråden Från gung till kryp??
  • Spexig

Hmm, vad var det nu... Typ en månad. Men hon både ålade o typ gick på knäna mellan.

• FinastE2010

För min bebis tog det säkert 2-3 månader från "gungandet" tills han började krypa.

• knäppisen

min dotter gungade i tre månader innan hon började krypa på riktigt. 

• lillakotten

Och min dotter gungade inte alls utan gick direkt från ålning till kryp vid 8 månader

• kajsavarj

Oj, min pojke har också precis börjat gunga trodde inte att det tog så lång tid mellan gung och kyp... Vi får se...

• CrazyChristina

Typiskt låter som jag troligen kommer förlora vadet med hubben, jag gissade på att han skulle börja krypa innan januari är slut men verkar som de tar iaf 2månader.. men vi få se :)

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • RasSam

Min son började ta sina första krypsteg ca 2 veckor efter han börjat gunga, det var en vecka innan jul och nu kryper han för fullt över hela lägenheten :) han är 6,5 månad.

• NinaP

Min grabb tog sig upp i krypställning och gungade lagom tills han var 5 månader, blev livrädd då jag tyckte att allt gick för snabbt. Han började nämligen åla en månad innan, när han var 4 månader... Så jag var en elak mamma och uppmuntrade inte till kryp, frågan är om det hade gjort skillnad då han tog sig fram så bra ändå... Men 2 månader senare kröp han helt plötsligt iväg lillkillen...

• vittra

Vår första gungade aldrig över huvudtaget utan gick från sittandes till att direkt börja krypa när hon var 8 månader.

Vår andra är nu drygt 4 månader och till skillnad från sin storasyster älskar hon att ligga på mage och ålar redan... så vi får se hur det går med krypandet för hennes del.

• CrazyChristina

Nu kryper han, de tog 1mån och 1 vecka från första gunget till första riktiga krypet :D

♥♥♥Erik 2010-06-09♥♥♥
  • Rollindynamite

va olika det e, för min dotter tog det en vecka från att hon kom upp på knä till att hon börja krypa, snabbt kryper hon dessutom! Imorse åla hon, nu kryper hon till det hon vill, snabbt!!

• vittra

Tog exakt en månad för vår lilla, hon stod på alla fyra på 6-månadersdagen och har sen dess tränat, bökat och stökat. Tagit något krypsteg men inte mer utan mest stått och gungat          , ville hon ta sig någonstans så ålade hon. Men så häromdagen när hon precis blev 7 månader så såg jag henne plötsligt krypa tvärs över hallen

Svar på tråden Från gung till kryp??